تعویق رفراندوم به معنی خودکشی سیاسی رهبران کُرد است

سرویس جهان- یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق گفت: تعویق رفراندوم استقلال بدون دادن تضمینی از سوی طرف مقابل برای برگزاری آن در زمان دیگری به معنی خودکشی سیاسی رهبران کرد عراق خواهد بود.

به گزارش کردپرس، دو روزمانده به برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان، رهبران کرد همچنان بر برگزاری آن اصرار دارند. امروز شورای امنیت سازمان ملل هم با رای تمام اعضای آن مخالفت خود را با برگزاری رفراندوم اعلام کرد.

هوشیار زیباری وزیر خارجه سابق عراق و یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی به رویترز گفت: در آخرین ساعت های نزدیک شدن به برگزاری رفراندوم هستیم و این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد تعویق رفراندوم باید در مقابل دادن تضمین از سوی طرف مقابل باشد به این صورت که رفراندوم الزام آور دیگری در تاریخ دیگری و بعد از گفتگو میان اربیل و بغداد صورت بگیرد. در غیر این صورت، تعویق رفراندوم به معنی خودکشی سیاسی رهبران کرد عراق و از بین رفتن رویای استقلال خواهد بود.

هوشیار زیباری گفت: فرصتی برای کردها پیش آمده که ممکن است نسل من دیگر آن را به چشم نبینند.

وی احتمال داد که به قول وی مخالفان رفراندوم مشکل ایجاد کنند اما کردها به هیچ گونه تنشی ورود پیدا نمی کنند چرا که نمی خواهند به مخالفان بهانه ای برای دخالت و یا زیر سوال بردن اعتبار رفراندوم بدهند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 45169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha