بارزانی را به خونسردی دعوت  می کنم/رفراندم محیطی خونین بوجود می آورد

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را به خونسردی و بازگشت به عقل سلیم دعوت کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به رفراندوم استقلال کردستان عنوان کرد: ما از تمامیت ارضی عراق حمایت می کنیم. عراق و سوریه نباید تجزیه شوند. رفراندوم استقلال کردستان عراق می تواند یک محیط خونین به وجود آورد. بارزانی را دعوت به خونسردی و بازگشت به عقل سلیم می کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: چه کسی می داند حکومت ترکیه مشغول به چه کاری است؟ سیاست خاورمیانه ای حکومت چیست؟ به وضعیتی که در آن قرار گرفته ایم نگاهی کنید. هیچ کدام از اظهارات جدیتی ندارد. این اقتدار فاقد سیاست خارجی است. ترکیه در اتفاقات خاورمیانه تنها بیننده است. اگر در خاورمیانه اکنون با چنین تابلویی روبه رو هستیم، مسئول آن حکومت ترکیه است. آن منطقه را چه کسی به نهری از خون تبدیل کرد؟ زمانی که روادید را با بشار اسد لغو کرده و روابط حسنه ای ایجاد کردند صدای کسی درنیامد. در روزهای آینده نیز به بشار اسد التماس خواهند کرد همانگونه که به پوتین کرده اند. این سیاست دو رویی نیست؟

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 45168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha