ترکیه می تواند اربیل را تحت فشار اقتصادی قرار دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس کمیسیون انرژی و صنایع پارلمان کردستان، هشدار داد که دولت ترکیه می تواند در مخالفت با همه پرسی استقلال اقلیم کردستان، با متوقف ساختن صادرات نفت اقلیم، اربیل را تحت فشار اقتصادی قرار دهد.

به گزارش کردپرس، در حالی که رهبران سیاسی اقلیم کردستان، در روزها و ماه های اخیر، علیرغم مخالفت های شدید منطقه ای و جهانی، بر برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان در دوشنبه 3 مهر/25 سپتامبر، تاکید می کنند، دولت ترکیه تهدید کردە است که در صورت برگزاری آن، واکنش تندی نشان می دهد و حتی استفادە از نیروی نظامی علیه اقلیم نیز محتمل است.

در این خصوص شیرکو جودت رئیس کمیسیون انرژی و صنایع پارلمان کردستان، در گفتگو با SNN گفت که ترکیه می تواند با متوقف ساختن صادرات نفت اقلیم که از طریق این کشور صورت می گیرد؛ اقلیم را برای لغو همه پرسی تحت فشار قرار دهد و در صورتی ترکیه چنین تصمیم اتخاذ کند، اقلیم با مخاطرات بزرگی روبرو می شود.

وی هشدار داد؛ با وجود اینکه هنوز مشخص نیست که ترکیه در مقابل برگزاری همه پرسی دست به چه اقداماتی می زند، اما عبور خط لوله صادرات نفت اقلیم کردستان از خاک این کشور، می تواند به عنوان اهرم فشار قوی از سوی ترکیه به کارگرفته شود.

شیرکو جودت همچنین گفت که تهدیدات ترکیه علیه همه پرسی اقلیم کردستان به منافع این کشور و روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی که با اقلیم کردستان دارد مرتبط است.

کد خبر 45164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha