برگزاری کنفرانس میانجیگری میان اربیل و بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- به منظور رفع تنش ها و مشکلات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، کنفرانس میانجیگری میان اربیل و بغداد برگزار شد.

به گزارش کردپرس به نقل از سبه ی، هوگر چتو مسئول برگزاری کنفرانس میانجیگری میان اربیل و بغداد، اعلام کرد که نمایندگان 11 استان عراق در این کنفرانس حضور داشته اند.

وی افزود که هدف از برگزاری این کنفرانس، رفع تنش ها و مشکلات میان اربیل و بغداد و گفتگو در مورد تبعات این مشکلات و به ویژە عواقب سخنان غیرمسئولانه برخی از مقامات سیاسی مربوطه است که موجب تحریک شهروندان و ریختن خون غیرنظامیان می شود.

هوگر چتو همچنین گفت که اظهارات برخی از نمایندگان و مقامات موجب تشدید اختلافات و تنش های میان اقوام و ادیان کشور شدە و چنان سخن می گویند که گویی بعد از برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان؛ شهروندان عرب از اقلیم کردستان اخراج می شوند و یا جان و مال شهروندان کرد ساکن دیگر مناطق عراق، به خطر می افتد.

این در حالی است که تصمیم اقلیم کردستان به برگزاری همه پرسی استقلال در روز دوشنبه 3مهر/25 سپتامبر، موجب بروز تنش های بسیار میان اربیل و بغداد شدە و جامعە جهانی نیز با تاکید بر حفظ یکپارچگی عراق خواستار تعویق این همه پرسی و آغاز گفتگوهای میان اربیل و بغداد با نظارت سازمان ملل و جامعە جهانی شده اند.

کد خبر 45161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha