مخالفت آمریکا و ترکیه با رفراندوم استقلال کردستان و تاکید بر مبارزه با همه گروههای تروریستی

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی اش پس از دیدار در نیویورک بر تداوم مبارزه با تروریسم و مخالفت با رفراندوم استقلال کردستان تاکید کرده اند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کرده است در تداوم تماس های دیپلماتیک خود در مهمترین دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هتل لوت نیویورک پالاس دیدار کرده است.

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران پیش از آغاز دیدار با اردوغان تاکید کرده بود: روابط دوجانبه ترکیه و آمریکا از هر زمان دیگری به هم نزدیکتر است. اردوغان در یکی از سخت ترین مناطق جهان رهبری می کند. دوستی بسیار نزدیکی با وی داریم. این که میزبان اردوغان هستیم افتخار بزرگی است.

رجب طیب اردوغان نیز پیش از دیدار به خبرنگاران گفته بود: امروز با دوست ارجمندم ترامپ به واسطه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات می کنیم. باور داریم که فرصت خوبی برای ارزیابی روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای ایجاد خواهد شد. من از این که این فرصت را در اختیار ما گذاشته است از وی کمال تشکر را دارم. دراین دیدار مسائل منطقه ای را مورد گفتگو قرار خواهیم داد.

رجب طیب اردوغان، بعد از این دیدار 50 دقیقه ای که پشت درهای بسته صورت گرفت در گفتگو به خبرنگاران عنوان کرده است: گفتگو بسیار مثبت بود. گفتگوها با محوریت رفراندوم استقلال کردستان و مسئله سوریه همراه بود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نهاد ریاست جمهوری ترکیه، در این دیدار در خصوص پیدا کردن راه حل برای حل و فصل مشکلات منطقه ای و تداوم مبارزات مستمر با تمام گروه های تروریستی توافق صورت گرفته است. همچنین دو رئیس جمهور ضمن اعلام مخالفت خود با رفراندوم 25 سپتامبر استقلال کردستان تاکید کرده اند که این گونه اقدامات می تواند نتایج بسیار جدی را به همراه داشته باشد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 45150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha