استاندار کرمانشاه:ورودی شهر جهانی بیستون نیازمند یک بازطراحی مجدد است

سرویس کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: برای ورود به شهر تاریخی و جهانی بیستون باید باز طراحی مجدد صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اسدالله رازانی امروز پنج شنبه (30 شهریورماه) در کارگروه گردشگری که با حضور استاندار و اعضاء در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزارشد، با بیان اینکه کلانشهر کرمانشاه سه وروی اصلی دارد که هر سه وردی دارای آشفتگی فوق العاده ای هستند، اظهارداشت: در راستای خروج از این آشفتگی ها، کمیته ساماندهی ورودی های شهر کرمانشاه شکل گرفته و برای خروج ورودی ها از این وضعیت کار خود را شروع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته ساماندهی وروی شهر باید در تمام شهرستان های استان و در فرمانداری ها تشکیل شود، افزود: یکی از فوری ترین و ضروری ترین کارها در حوزه گردشگری، ساماندهی همین ورودی ها است.

استاندار کرمانشاه به پروژه کریدور بیستون به طاق بستان پرداخت و گفت: برای پیشبرد بهتر این پروژه، برنامه های هرسال مشخص شود که چه کارهایی باید انجام گیرد. که برای سال 96 بحث ساماندهی مسیر این کریدور مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شروع کریدور از شهر بیستون درنظر گرفته شده است، تاکید کرد: زمانی که گردشگر از سمت همدان وارد استان کرمانشاه می شود در واقع از یک محیط جاده ای به یک محیط شهری در بیستون ورود پیدا می کند که این ورود نیازمند یک باز طراحی است.

رازانی به جهانی بودن بیستون و آثار تاریخی منحصر بفرد آن در دنیا اشاره کرد و تصریح داشت: بیستون هویت مستقل خود را دارد. برای ورود به بیستون و این اثر تاریخی باید باز طراحی مجدد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه عقب نشینی پادگان ها و مراکز نظامی اطراف محور بیستون به کرمانشاه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است، خاطرنشان ساخت: پیگیری این مصوبه هرساله انجام می گیرد. خود این مصوبه کاری طولانی بود که انجام گرفت.

مقام ارشد مدیریت استان با تاکید بر اینکه طرحی وجود دارد که در آن از سمت همدان به کرمانشاه و سپس ایلام و خسروی آزاد راه احداث می شود، عنوان کرد: هرچند که تحقق این طرح چندان دور از واقعیت نیست، کما اینکه چند سرمایه گذار نیز پیدا شده اند که آن را اجرایی کنند، حال باید دید که آیا این طرح در پروژه کریدور در نظر گرفته شده است یا نه؟ و اساسا چه تاثیری در آن دارد؟

وی در پایان یادآورشد: همچنین باید مشخص شود که طرح کریدور به سمت ساماندهی میل دارد یا اینکه مداخله حداکثری رخ خواهد داد.

کد خبر 45144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha