واشنگتن بغداد را به دادن ضمانت‌ متقاعد کند، به تعویق همه‌پرسی می اندیشیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یکی از مشاوران رئیس اقلیم کردستان بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مخالفت شدید با برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان در بیست و پنجم سپتامبر جاری را رد کرد.

به گزارش کردپرس، بختیار محمد در گفتگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» با بیان اینکه با احترامی که دولت اقلیم کردستان به نگرانی‌های آمریکا و علاقه‌مندی آن کشور به عدم وقوع کشمکش و درگیری در منطقه قائل است، اعلام می‌کنیم که واشنگتن درصورتی‌که بتواند بغداد را به دادن ضمانت‌هایی جدی به اربیل متقاعد کند، اربیل نیز به تعویق همه‌پرسی خواهد اندیشید، گفت: تمامی طرف‌های بین‌المللی که با همه‌پرسی مخالف هستند، دولت اقلیم کردستان را سرزنش می‌کنند به‌نحوی‌که گویا اربیل مسبب تمام مشکلات در عراق است و بغداد را که شراکت با کردها را مختل کرده و طی 14 سال به نبرد سیاسی و اقتصادی با اقلیم پرداخته ملامت نمی‌کنند.

محمد افزود: سخن گفتن از پایان کمک‌های بین‌المللی به اقلیم کردستان در پی برگزاری همه‌پرسی به‌مثابه پشت کردن جامعه جهانی به حقوق مردم کردستان است.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای بر مخالفت شدید خود با برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان در بیست و پنجم سپتامبر جاری تاکید کرده است.

کد خبرنگار: 20103

کد خبر 45139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha