افزایش 80 درصدی اعتبارات بخش گردشگری کرمانشاه

سرویس کرمانشاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اعلام کرد: اعتبارات بخش گردشگری استان در سال جاری 80 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، جلیل بالایی امروز پنج شنبه (30 شهریورماه) در کارگروه گردشگری که با حضور استاندار و اعضاء در سالن جلسات تدبیر استانداری برگزارشد، با بیان اینکه طرح کریدور گردشگری بیستون به طاق بستان در دولت دوازدهم جان تازه ای گرفت، اظهارداشت: این طرح از اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در طی دو سال اخیر بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز نظام برنامه ریزی، سیاسی و حمایتی در استان به سمت گردشگری تغییر یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش اعتبارات بخش گردشگری استان طی سال گذشته و امسال، تصریح داشت: در سال 95 مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این بخش به اندازه کل سالهای 93 و 94 بوده است.

وی تاکید کرد: میزان اعتبار سالجاری این بخش نیز تا کنون 80 درصد نسبت به مشابه قبل رشد داشته است.

بالایی با اشاره به اینکه نگاه به گردشگری به عنوان محور توسعه استان در سال 96 نیز ادامه خواهد یافت، گفت: در بحث طرح کریدور گردشگری بیستون به طاق بستان علاوه بر ساماندهی خود مجموعه تاریخی طاق بستان و بیستون، پروژه های دیگری در مسیر کریدور مانند ساماندهی میدان امام(ره) تا جاده قدیم تهران، ایجاد فضای سبز در مسیر، ساماندهی سه راهی هرسین و تقاطع بیستون در حال اجرا می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: نقشه برداری مسیر کریدور به اتمام رسیده است و 40 روز پیش تحویل گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع تبدیل کرمانشاه به "شهر گردشگری" پرداخت و متذکرشد: ایجاد شهر گردشگری در چند کلانشهر کشور، از جمله موضوعات مورد توجه دولت یازدهم بود.

وی اضافه کرد: ایجاد شهر گردشگری، ایده ای است که در حال حاضر در دنیا وجود دارد اما در ایران تاکنون ایجاد نشده است. در این طرح درشهرهایی که ظرفیت گردشگری دارند، تمام دستگاه ها و نهادها خدمت به گردشگران را جزء اهداف خود قرار می دهند تا زمینه آسایش و جذب گردشگران فراهم شود.

بالایی افزود: در راستای تبدیل کرمانشاه به شهر گردشگری، باهمکاری یک مشاور تبریزی در 4 محور مطالعاتی صورت گرفته است.

وی در پایان یادآورشد: باید زمینه سازی کنیم تا کرمانشاه شایستگی حضور در بین کلانشهرهای پایلوت اجرای طرح شهر گردشگری را داشته باشد و ظرفیت ها و توانایی های گردشگری آن را بشناسانیم.

کد خبر 45119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha