مهمترین تحولات روز سه شنبه 28/6/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه - نگاهی به مهمترین تحولات روز سه شنبه 28 شهریور 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • وزیر دفاع ترکیه از آماده باش کامل نیروهای ارتش ترکیه در مرز عراق خبر داد

نورالدین جانیکلی وزیر دفاع ترکیه با اشاره به برنامه ریزی حکومت اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال گفت: تمامی نیروهای ما از جمله ارتش در حالت آماده باش هستند. همانند گذشته تحولات را از نزدیک دنبال خواهیم کرد. در صورتی که لازم باشد تصمیمی گرفته و اقدامی شود، با جدیت اقدام خواهیم کرد.

  • برگزاری راهپیمایی هواداران حزب دموکراتیک خلق ها در دیاربکر در اعتراض به وضعیت دموکراسی در ترکیه

حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اعتراض به وضعیت دموکراسی در ترکیه و ادامۀ بازداشت نمایندگانش، راهپیمایی اعتراضی «وجدان، عدالت و دموکراسی» را با حضور هواداران این حزب در دیاربکر برگزار کرد.

  • معاون نخست وزیر ترکیه: برای ممانعت از برگزاری رفراندوم استقلال کردستان هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد

بکر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه گفت کشورش اجازه نمی دهد در شمال عراق مقابل عمل انجام شده قرار گیرد و هر اقدامی لازم باشد برای ممانعت از برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق انجام خواهد داد. ترکیه دست روی دست نمی گذارد تا در شمال عراق مقابل عمل انجام شده قرار گیرد. جهان در مقابل همه پرسی ایستاده است، ما در مقابل آن ایستاده ایم. عرب ها و ترکمن ها و حتی کردهای منطقه مخالف برگزاری همه پرسی هستند.

  • تماس تلفنی اردوغان – العبادی با محوریت مخالفت با رفراندوم استقلال کردستان

اردوغان و العبادی در تماس تلفنی با تاکید دوباره بر مخالفت های مشترک با برگزاری رفراندوم استقلال کردستان بر لزوم حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق تأکید کرده و برگزاری همه پرسی را عامل افزایش تنش ها در منطقه دانستند.

  • نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در پارلمان این کشور: تهدید به مرگ شده ام

سزگین تانری کولو نمایندۀ حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) گفت پس از اظهارتش دربارۀ تلفات غیرنظامیان در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین ارتش ترکیه در مناطق جنوب شرقی این کشور، به مرگ تهدید می شود.

  • اعتراض اردوغان به غیر قانونی شدن فروش سلاح به محافظانش توسط کنگره آمریکا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به آمریکا سفر کرده است در یک مصاحبه تلویزیونی با اعتراض به حکم کنگره آمریکا مبنی بر غیرقانونی اعلام کردن فروش سلاح به محافظان اردوغان عنوان کرده است: آمریکا به شاخه سوری پ.ک.ک در شمال سوریه سلاح می فرستد و فروش سلاح به محافظان بنده را غیرقانونی می کند؛ این نوع رفتارهای آمریکا، در خصوص همکاری های استراتژیکمان با این کشور علامت سوال به وجود می آورد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 44990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha