کیوسک های صنایع دستی استان آذربایجان غربی، در ارومیه راه اندازی شد

سرویس آذربایجان غربی- اولین کیوسک های فروش صنایع دستی استان آذربایجان غربی در محوطه موزه مردم شناسی ارومیه راه اندازی شد .

به گزارش کردپرس، جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری آذربایجان غربی با اعلام این در جمع خبرنگاران خبر افزود : تعداد 3 کیوسک برای عرضه و فروش محصولات بومی صنایع دستی استان و هم چنین یک کیوسک برای ارائه اقلام تبلیغاتی مربوط به جاذبه های گردشگری استان در موزه مردم شناسی ارومیه مستقر شده است .

وی افزود: تئوری راه اندازی کیوسکهای موقت فروش صنایع دستی یکی از سیاستهای جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای عرضه و فروش مستقیم محصولات صنایع دستی در بین اقشار مختلف جامعه است و استان آذربایجان غربی دومین استان کشور است که این طرح را آغاز کرده است.

مدیرکل استان ادامه داد: این کیوسکها در واقع بازارچه و محل فروش موقت تولیدات صنایع دستی هستند که به شکل مستقیم از تولید کننده به خریدار عرضه می گردد.

وی با اعلام اینکه این سیاست به توسعه صنایع دستی کمک خواهد کرد افزود: واگذاری این کیوسکها به هنرمندان صنایع دستی با اجاره بهاء پائین خواهد بود و از مالیات و عوارض معاف هستند لذا این طرح هم در راستای حمایت از تولید کننده و هم منافع خریدار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص اهداف این طرح گفت: از آنجائیکه صنایع دستی بعنوان هدایا و سوغات محسوب می شوند لذا هدف از راه اندازی این کیوسکها دسترسی آسان و مقرون به صرفه گردشگران داخلی و خارجی برای خرید آن می باشد.

جلیل جباری ادامه داد: این کیوسکها به زودی با شرایط ویژه ای به تعدادی از هنرمندان صنایع دستی واگذار خواهد شد که از جمله این شرایط، حضور فعال و همیشگی هنرمند در محل و تولید و عرضه محصولات بومی استان می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در پایان اشاره نمود: قصد داریم تا در مراحل بعدی، در دیگر نقاط استان ازحمله محل های اماکن تاریخی و گردشگرپذیر استان این کیوسکها را راه اندازی سازیم.

کد خبر 44854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha