ایجاد مجتمع چند منظوره رفاهی و اقتصادی در سنندج

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با توجه به وضعیت آسیب های اجتماعی در کردستان، گفت: مجتمع چند منظوره رفاهی و اقتصادی در یکی از محله های حاشیه شهر سنندج ایجاد می شود.

به گزارش کرد پرس، مهدی رمضانی در جلسه شورای برنامه ریزی کردستان، گفت: از آنجا که وضعیت استان از لحاظ آسیب های اجتماعی مطلوب نیست بنابراین تصمیم به ایجاد مجتمع چند منظوره رفاهی و اقتصادی در مرکز استان گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه در این مجتمع هم بحث کارآفرینی، اقتصادی، فرهنگی و رفاهی و تفریحی در نظر گرفته شده است، افزود: یک ملک مازاد شرکت غله استان که ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع مساحت دارد برای ایجاد این مجتمع درنظر گرفته شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اظهار کرد: در این مجتمع در نظر داریم ۱۰۰ باب واحد تجاری ایجاد کنیم تا محلی برای عرضه و فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست راه اندازی شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت آسیب های اجتماعی در جامعه ما در حال رشد است، بیان کرد: برای شکل گرفتن یک آسیب اجتماعی، فرآیند طولانی طی شده است بی شک برطرف کردن آنها هم زمان بر است.

رستگار مهمترین آسیب های اجتماعی استان را بیکاری، خودکشی، حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق عنوان کرد و ادامه داد: براساس آخرین آمار موجود ۳ هزار و ۸۱۹ زن سرپرست خانوار و بدسرپرست در استان داریم که زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

وی یادآور شد: برای برون رفت از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جامعه هدف نیاز به مکانی هست که هم حالت اشتغالزایی داشته باشد و هم مکانی برای ارائه آموزش برای آنها باشد.

مدیران کل بازرسی و دیوان محاسبات کردستان در این جلسه بر مشخص بودن منبع تامین اعتبار برای ساخت این مجتمع تاکید و اعلام کردند با توجه به کمبود اعتبارات بیشتر، توان بر انجام کارهای نرم افزاری اختصاص باشد و کمتر به ساخت و ساز پرداخته شود.

کد خبر 44030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha