الگوی کشت در کرمانشاه باید بازنگری شود

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی اصلاح الگوی کشت استان را یک ضرورت اجتناب ناپذیر خواند و گفت: با توجه به تداوم خشکسالی‌ها و تنش‌های آبی شدید، بازنگری الگوی کشت و محدود نمودن کشت‌های آب‌بر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست کارگروه اقتصادی استان که با حضور معاونین استاندار و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: سیاست‌ها و الزامات اجرایی منطقه آزاد باید به گونه‌ای تدوین شوند که این مجموعه بیشترین اثرگذاری را در اقتصاد، تولید و اشتغال استان ایفا کند.

وی افزود: یکی از الزامات این منطقه بی گمان کمک به شکل‌گیری تولیدات صادرات محور و اشتغال پایدار است و باید برنامه‌های منطقه آزاد در حوزه ترسیم اولویت ها و واگذاری اراضی با محوریت این موضوع، طرح ریزی شوند.

دکتر صحرایی خطاب به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استان گفت: این دستگاه ها طبق قانون موظفند زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات مورد نیاز این مجموعه را تامین کنند.

مقام عالی استان تاکید کرد: استان کرمانشاه از دیرباز یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی ایران بوده و در زمینه تولید برخی محصولات مهم مانند گندم، جو، نخود و چغندرقند در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد.

وی گفت: الگوی کشت استان باید به گونه‌ای اصلاح شود که ظرفیت تولید استان در زمینه کشت این محصولات مهم که مزیت‌هاي کرمانشاه محسوب می شوند، همچنان حفظ شود.

دکتر صحرایی با تاکید بر پیگیری برنامه های نوآورانه و تحول آفرین در زندگی و معیشت کشاورزان و مردم استان، گفت: لازم است برنامه های زمانبندی شده و هدفمند برای معرفی شایسته مزیت ها و محصولات ویژه کشاورزی استان اجرایی شود.

در ادامه این نشست گزارشی از آخرین وضعیت منطقه آزاد قصرشیرین و مشکلات و موانع پیش روی این مجموعه ارائه شد.

همچنین برنامه اصلاح الگوی کشت استان توسط جهاد کشاورزی و چالش‌ها و مشکلات پیش روی این حوزه ارائه و بررسی شد.

کد خبر 43597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha