انهدام دو باند اسکیمری در کردستان

رئیس پلیس فتا کردستان گفت: دو باند اسکیمر به تعداد ۱۱ نفر در سطح کشور شناسایی شدند، که با استفاده از شگرد نصب دستگاه های کپی کارت در دکه های ورودی و خروجی شهرها که مسافر خیز بوده اند و همچنین در قالب دستفروشان سیار اقدام به کلاه برداری از مردم کرده اند.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ مهدی دانش پور گفت: با وجود اینکه کارت های بانکی در اختیار افراد مالباخته بوده، اما ازحساب آن ها برداشت شده است؛ با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری این مسئله در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تلاش شبانه روزی، دو باند اسکیمر به تعداد ۱۱ نفر در سطح کشور شناسایی شدند، که با استفاده از شگرد نصب دستگاه های کپی کارت در دکه های ورودی و خروجی شهرها که مسافر خیز بوده اند و همچنین در قالب دستفروشان سیار اقدام به کلاه برداری از مردم کرده اند، که با پیگیری مراجع قضایی متهمان در چند عملیات ضربتی در کشور دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا کردستان اظهار کرد: در بازرسی هایی که از متهمان صورت گرفت، آلات و ادوات مجرمانه از قبیل دستگاه اسکیمر و کارت های کپی شده و خام بانکی کشف شد.

سرهنگ دانش پور ادامه داد: متهمان طی این تخلف، از وجوه نقدی که از مالباختگان به سرقت رفته بود، انباری از زیور آلات، گوشی همراه و سایر محصولات یارانه ای خریداری کرده بودند که کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: در بازجویی از متهمان، حدود ۲۵۵ مالباخته و شاکی شناسایی شد که ۱۰۷ نفر از آن ها مربوط به استان کردستان و ماباقی مربوط به سایر استان های کشور است، که از حساب آن ها حدود ۳۲ میلیارد ریال برداشت شده بود.

رئیس پلیس فتا کردستان بیان کرد: پرونده این متهمان تکمیل شد و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت، که پس از آن متمهمان روانه زندان شدند.

سهنگ دانش پور به مردم استان کردستان توصیه کرد با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال و خریدهای نوروزی، بهتر است رمز کارت بانکی خود را شخصا وارد کرده و آن را در اختیار فروشندگان قرار ندهند.

کد خبر 43360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha