فاصله بین آزادی بیان و بیان تنفرآمیز تار مویی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ در دومین نشست مشورتی تحقیق درباره ایده‌ی پیشنویس قانون« بیان حاوی تنفر وکینه» رئیس پارلمان کردستان اعلام کرد: تنها تار مویی در بین آزادی بیان و بیان تنفرو کینه وجود دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه: روز یکشنبه دومین جلسه مشورتی درباره ایده پیشنویس قانون بیان تنفر و کینه به ریاست ریواز فایق رییس پارلمان کردستان برگزار شد.
در این جلسه رییس اتحادیه عالمان اسلامی کردستان ، مسئول دفتر حقوق بشر سازمان ملل، رئیس ادادره حقوق بشر سازمان ملل ، نماینده اتحادیه خبرنگاران کردستان و تعدادی از دانشجویان و موسسات غیردولتی در اقلیم کردستان، رییس کمیسیون حقوقی و تعدادی از کارشناسان پارلمان حاضر بودند. و ایده پیشنویس قانون و بررسی موضوع ماهوی «بیان تنفر و کینه» و تاثیر منفی آن بر جامعه و مذهب و فرهنگ و تاثیر رسانه‌های اجتماعی در این زمینه و چگونگی جلوگیری از انتشار این نوع طرز بیان با نگاهی فراگیر مورد گفتگو قرار گرفت.
رییس پارلمان کردستان اعلام کرد: تنها تارمویی دربین آزادی بیان و بیان تنفر آمیز و کینه توزانه وجود دارد، به همین دلیل هراندازه بین نگرش سیاسی و دینی و اجتماعی تفاوت وجود داشته باشد، نباید به ارایه بیان تنفر آمیز و کینه ختم شود، چون تاثیر مستقیمی در برهم زدن نظم اجتماعی دارد.
وی گفت: پارلمان کردستان با حساسیت خاصی این پیشنهاد را بررسی می‌کند و درآینده بیشترین مشاوره ها را در این زمینه انجام می‌دهد تا از اظهارات شما درباره ضرورت وجود این قانون باخبر باشد.

کد خبر 43294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha