نهضت گلخانه ای در کردستان سرعت می گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با حفظ منابع پایه نهضت گلخانه ای در کردستان سرعت می گیرد.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در جلسه بررسی آخرین وضعیت گلخانه های استان کردستان با بیان اینکه، در تمام برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی حفظ منابع پایه خط قرمز ما است، اظهار کرد: حفظ منابع آبی، منابع طبیعی و حراست از محیط زیست در تمام برنامه ریزی های بخش کشاورزی از اساسی ترین اصول توسعه ای در این بخش بوده است.

وی اظهار کرد: کردستان یک استان کم درآمد در کشور است و ایجاد شغل و درآمد در تمام زیربخش ها به ویژه بخش گسترده کشاورزی می تواند بسیاری از آسیب های اقتصادی و اجتماعی حاکم بر استان را مرتفع کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بهره برداری از منابع آبی و منابع طبیعی استان به روش درست و علمی می تواند در توسعه استان تاثر بسزایی داشته باشد و بخش کشاورزی به عنوان مهم ترین بخش اقتصادی استان پتانسیل بالایی در ایجاد شغل و درآمد پایدار دارد.

اسکندری ادامه داد: با وجود محدودیت هایی که در حوزه آب و سیاست های پولی بانکی در کشور وجود دارد اما خوشبختانه مسئولین استان در این مقولات مهم همیشه همراه و پایکار بوده اند و گام های خوبی در استان برداشته شده است.

وی با اشاره به نهضت گلخانه سازی در استان، یادآور شد: برنامه و سیاست کلی مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان با محوریت توسعه گلخانه ها در استان تدوین شده و یکی از اولویت دارترین اهداف توسعه ای در این بخش بحساب می آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: تسریع در نهضت گلخانه ای مستلزم کار تیمی بوده و همراهی و همکاری تمام دستگاه های متولی به ویژه شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست را می طلبد.

اسکندری گفت: حرکت ما به سمت توسعه گلخانه ها در استان یک ضرورت است و باید این نهضت با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال شود.

وی بر تعیین تکلیف مجتمع های گلخانه ای در استان تاکید کرد و افزود: باید موانع و مشکلات این مجتمع ها به زودی مرتفع و به تولید محصول برسند.

کد خبر 43263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha