دهن کجی  هیات شطرنج آذربایجان غربی به حکم فدراسیون کشور!

سرویس آذربایجان غربی- کاوه خلیلی، داور بین المللی شطرنج، از خودداری رییس هیات شطرنج آذربایجان غربی در خصوص عدم بکارگیری او به عنوان مدرس پیشنهادی فدراسیون، خبر داد و گفت: رییس هیات توجهی به درخواست فدراسیون ندارد.

کاوه خلیلی در گفت و گو با کردپرس بیان کرد: دوره داوری درجه یک شطرنج به میزبانی ارومیه برگزار می شود و فدراسیون شطرنج نیز من را و به عنوان مدرس پیشنهاد داده و نامه کتبی هم موجود است.

او ادامه داد: علیرغم اینکه مدرسین دوره درجه یک در کشور محدود بوده، اما هیات شطرنج استان آذربایجان غربی از قبول اینجانب به عنوان مدرس این دوره خودداری می کند و امتناعی به درخواست فدراسیون هم ندارد.

مدرس بین المللی شطرنج اضافه کرد: از طریق اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بازرسی در این خصوص این موضوع را مطرح کردم تا مشخص شود چرا هیات شطرنج استان آذربایجان غربی قصد دارد با صرف بیت المال جهت دعوت از مدرسان غیر بومی هزینه اضافی به هیات و ورزش استان تحمیل کند و بنا به دلایل نامشخص از ظرفیت های بومی استان استفاده نمی کنند؟!

خلیلی تصریح کرد: درپی اعتراض بنده فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی در نامه ای از لیلا خوش نیست، رییس هیات شطرنج آذربایجان غربی درخواست کرده تا در خصوص دلایل عدم بکارگیری بنده به عنوان مدرس پیشنهادی فدراسیون، دلایل خود را ارسال کند، که تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است.

او ادامه داد: در طول فعالیت سه ساله رییس هیات شطرنج استان آذربایجان غربی در هیچ دوره و مسابقه ای از بنده دعوت نشد و حتی برای مسابقات سیلوانا هم از تبریز داور آوردند. قبلا هم دوره داوری درجه ۲ و ۳ هم در استان برگزار شد و آن زمان هم از مدرس غیر بومی استفاده شد.

خلیلی تاکید کرد:در حالیکه امسال بنده سرداور ٢ مسابقه بین المللی جام آلامتو ایلام در دو جدول استادی و B و غواصان زنجان و رده های سنی کشور در رده ۸ و ۱۸ سال و مدرس دوره درجه یک و درجه دو وزارت نیرو بودم. همچنین در فینال مسابقات ٢٠٢٢ عراق مردان و زنان به عنوان سر داور دعوت شده بودم اما با وجود بومی بودن در استان آذربایجان غربی از بنده برای مسابقات و دوره های مدرسی دعوت نمی شود و دلیل این خصومت مشخص نیست!

او در پایان اظهار کرد: آیا عدم به کارگیری بنده در دوره مذکور با توجه به رزومه کشوری و بین المللی اینجانب شائبه ایجاد نمی‌کند؟ بهتر نیست هیات شطرنج استان ضمن پاسخگویی به درخواست فدراسیون در این خصوص شفاف سازی نماید؟

خلیلی پیشتر نیز در گفت و گو با خبرنگار کردپرس از عدم اجازه شرکت به او در انتخابات هیات شطرنج استان به عنوان داور بین المللی خبر داده بود.

کاوه خلیلی، دبیر فیزیک مدارس ناحیه یک ارومیه دارای مدرک داور بین المللی، برگزارکننده بین المللی شطرنج، سر داور معتبرترین مسابقات بین المللی شطرنج، مدرس درجه یک داوری و پخش زنده مسابقات شطرنج، عضو کمیته داوران و کمیته پژوهش فدراسیون شطرنج کشور و اهل اشنویه است.

کد خبر 42830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha