افتتاح نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی زندانیان در سنندج

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی زندانیان کردستان در مجاورت اداره کل زندان های استان واقع در خیابان پاسداران سنندج افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: این آثار حاصل ذوق و خلاقیت گروهی و فردی زندانیان است که در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه دست سازه های زندانیان از جمله تابلوهای چوبی، کلاش، صندوقچه های سنتی، گلیم، سازسازی، چرم دوزی و … برای بازدید و عرضه به علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: یکی از فعالیت های مهم این اداره کل، برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی برای زندانیان فاقد مهارت بوده که خوشبختانه مسئولان سازمان زندان های استان از این اقدامات اظهار رضایت داشته اند.

مهرزاد ادامه داد: مددجویان با یادگیری صنایع ‍ دستی می توانند پس از آزادی از زندان به عنوان یک شغل و حرفه، برای گذراندن امور زندگی از این هنر استفاده کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی یادآور شد: این مجموعه آمادگی دارد تا با همکاری اداره کل زندان های کردستان و اداره فنی و حرفه ای استان با برگزاری دوره های صنایع دستی، نیازهای آموزشی علاقه مندان به هنرصنعت را برآورده کند و زمینه را برای اشتغال کارآموزان این حوزه فراهم سازد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد در برپایی نمایشگاه های صنایع دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص یابد.

مهرزاد گفت: امیدواریم با همکاری و استفاده از پتانسیل های اداره کل زندان ها و اداره فنی و حرفه ای استان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، شاهد شناسایی استعدادها و ارتقاء جایگاه واقعی این صنعت ارزشمند در استان باشیم.

کد خبر 42762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha