نتایج نشست هیئت سازمان گذرگاه‌های مرزی  عراق با هیئت اقلیم کردستان در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان –سازمان گذرگاه‌های مرزی  دولت فدرال عراق روزگذشته (دوشنبه)ریاست هیئت این سازمان را در دیدار با  هیئت اقلیم کردستان به عهده گرفت و این هیئت ها درخصوص  بندهایی از برنامه دولت عراق  در باره  گذرگاه‌های مرزی در کشور  گفتگو کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» سازمان گذرگاههای مرزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که براساس برنامه هیئت وزیران عراق نشستی در مقر سازمان گذرگاه های مرزی با حضور نمایندگانی از دولت فدرال به ریاست عمر الوائلی، رئیس این سازمان و رئیس پلیس گمرکات و رئیس اداره حقوقی و امور گمرکی اداره کل گمرکات ، علاوه بر نماینده فرماندهی عملیات مشترک و نمایندگانی از دولت اقلیم که شامل جوتیار عادل، یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده اقلیم با بغداد و سامی جلال، مشاور وزیر امورداخلی اقلیم و عبدالقادر عبدالله، دستیار رئیس اداره کل گمرکات اقلیم برگزار شد.

این بیانیه حاکی است که در این نشست چند بند مرتبط با فعالیت گذرگاهای مرزی مورد بررسی قرار گرفت که شامل موارد زیر است:

1- هیئت نمایندگی اقلیم کردستان خواستار اخذ موافقت دولت فدرال در خصوص به رسمیت شناختن تعدادی از گذرگاه های مرزی غیر رسمی در اقلیم شد.

2- در این نشست در خصوص تشکیل کمیسیون مشترکی که وظیفه آن بستن همه گذرگاه های غیررسمی در امتداد نوار مرزی اقلیم کردستان و کشورهای همجواراست ، توافق صورت گرفت.

3- درخصوص یکسان سازی تعرفه هاو تشریفات گمرکی از طریق کمیسیون مشترک تشکیل شده در مدت یک ماه توافق به عمل آمد.

4- بر اجرای تصمیمات و توصیه های کمیسیون فرمان شماره 62 سال 2023 دفتر نخست وزیری در خصوص ارزیابی مجدد مصوبه 13 هیئت وزیران در سال 2019 تاکید شد.

5- موافقت شد که کانال‌های الکترونیکی رسمی برای ارتباط از طریق پست و مکاتبات مستقیم بین گمرکات دولت فدرال و گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان گشوده شود.

کد خبر 42757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha