عملیات احداث محور تکاب - شاهیندژ آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- عملیات اجرایی احداث راه اصلی تکاب - شاهیندژ با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز گردید

بە گزارش کردپرس، عملیات تعریض، بهسازی و آسفالت محور تکاب - شاهیندژ به طول ۳۸.۶ کیلومتر در حدفاصل کیلومتر ۳۰ تا ۶۸.۶ این محور در مدت ۳۶ ماه اجرا خواهدشد.

برای احداث این طرح مهم جاده ای ۲میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۷۲۵هزار مترمکعب خاکریزی و ۲۲هزار مترمکعب بتن ریزی خواهدشد و یک دهنه پل بزرگ و ۶۱ دستگاه پل کوچک به طول ۹۱۵ متر ساخته می شود که در این راستا ۱.۵ میلیون تُن آسفالت و ۸۰.۷ هزار تُن قیر نیز مصرف خواهدشد.

کار فرما این پروژه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی است و برای عملیاتی شدن طرح تعریض و آسفالت محور تکاب - شاهیندژ ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار با عنایت استاندار آذربایجان غربی و پیگیری های شبانه روزی مشترک فرماندار تکاب و نماینده تکاب و شاهیندژ در مجلس تامین شده و تخصیص یافته است.
پیمانکار پروژه متعهد شده، عملیات تعریض و آسفالت ۱۰ کیلومتر از این محور از تکاب به سمت شاهیندژ را تا ۶ ماه آینده تکمیل کرده و زیربار ترافیک قراردهد.

با بهره برداری از این طرح جاده ای مهم و موثر در روند توسعه تکاب و جنوب آذربایجان غربی، علاوه بر اینکه شیب های طولی، قوس های افقی و گردنه های سختگذر محور تکاب - شاهیندژ حذف می شود، با دوبانده شدن مسیر، ایمنی جاده افزایش و تصادفات جاده ای در آن کاهش خواهدیافت و شاهد تسهیل در تردد، افزایش ظرفیت مسیر و توسعه و رونق اقتصادی در آذربایجان غربی خواهیم بود.

گفتنی است؛ ۳۸ طرح عمرانی و زیربنایی در تکاب با ۲۰ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه و اعتباربه مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی شد.

کد خبر 42749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha