شمار جانباختگان زلزله بسیار بیشتر از آمار دولت است

سرویس ترکیه - کارشناسان پزشکی قانونی و دادستان های حاضر در مناطق زلزله زده گفته اند که به دلیل خاکسپاری اجساد بدون تأیید پزشکی قانونی شمار واقعی جانباختگان بالاتر از آمار رسمی دولت است.

به گزارش کردپرس، پایگاه خبری خلق تی وی در گزارشی از قول کارشناسان پزشکی قانونی و دادستان هایی که در مناطق زلزله زده حضور دارند، مدعی شد که شمار اجساد از زیر آوار بیرون آمده بسیار بیش از آن چیزی است که دولت ترکیه ادعا می کند.

جوشکون آتیلگان وکیل دادگستری که شمار زیادی از بستگان خود را در زلزله در ختای از دست داده است، در گفتگو با سیحان افشار از خلق تی وی گفت: «اجساد جان باختگان زلزله در ختای باید به منطقه نارلی جا برده شوند و در آنجا شمارش و تعیین هویت شوند و جواز دفن بگیرند. در غیر این صورت آنها در آمار به عنوان شهروندان زنده به نظر می رسند. با این حال در آشفته بازاری که در منطقه رخ داده است، بسیاری از مردم بستگان و اقوام خود را بدون این که به نارلی جا ببرند و جواز دفن بگیرند، به خاک می سپارند. اصلا مگر می شود اجساد را از سمن داغ و ریحانلی و دیگر شهرستان ها به نارلی جا برد؟ مردم دارند بدون گرفتن جواز دفن مرده های خود را خاک می کنند. ما در آن منطقه با یک نوع پنهانکاری سهوی در آمار مواجه هستیم. ما خودمان اجساد بستگانمان را بدون دریافت جواز دفن به خاک سپردیم.»

آتیلگان از قول شماری از دادستان ها و کارشناسان پزشکی قانونی که در منطقه حضور دارند و به دلیل این که کارمند دولتند، نمی خواهند نامشان فاش شود، گفت: «متأسفانه شایعات درباره شمار جانباختگان درست است. مردم در شرایطی نیستند که در این بی سامانی اجسادشان را برای گرفتن مجوز دفن ببرند و بدون مجوز آنها را خاک می کنند. در هر صورت آمار رسمی اشتباه نیستند، بلکه کم هستند. شمار جانباختگان زمانی به دست می آید که همه آوارها برداشته شوند و زندگی به روال عادی خود بازگردد.»

کد خبر 42739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha