ممانعت از ورود کاروان کمک‌رسانی هلال احمر کردی به دلیل عدم رعایت شرایط دولت سوریه

سرویس سوریه - دولت سوریه به دلیل عدم رعایت شرایط خود از ورود کاروان هلال احمر کردی به مناطق آسیب‌دیده در حلب خودداری کرد.

به گزارش کردپرس، دولت سوریه همچنان از ورود کاروان‌های کمک های انسان دوستانه سازمان‌های مختلف از جمله هلال‌احمر کردی که بدون رعایت شرایط دولت سوریه از مناطق مدیریت خودگردان به مناطق آسیب‌دیده در حلب می‌روند، جلوگیری می کند.

پس از ۴۸ ساعت انتظار از ورود این کاروان‌ بشردوستانه خودداری می‌کند.

بر اساس منابع دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR)، این کاروان متشکل از پنج کامیون و دو خودروی آمبولانس پر از تجهیزات پزشکی است و یک تیم پزشکی شامل سوری‌ها و خارجی‌ها آن را همراهی می کنند، به مدت 48 ساعت در گذرگاه «الطیحه» در حومه منبج در شرق حلب در انتظار عبور است.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR)، شرط دولت سوریه این است که کمک‌ها به اعضای دولت سوریه تحویل داده شود تا از طریق هلال احمر سوریه توزیع شود، در حالی که هلال احمر کردی شرایط دولت سوریه را رد می‌کند.

به گفته این منابع، دولت سوریه همچنین در ازای اجازه ورود ۳۰ تانکر سوخت به مناطق آسیب‌دیده، خواستار ۷۰ تانکر سوخت برای خود شده است.

علاوه بر این، هلال احمر کردی اعلام کرده در صورتی که دولت سوریه به اعمال شرایط خود ادامه دهد، به شهر قامیشلو بازخواهد گشت.

دیروز منابع SOHR گزارش دادند که نیروهای دولت سوریه خواستار تصاحب نیمی از کمک‌های بشردوستانه که توسط هلال احمر کردی و مدیریت خودگردان به مناطق زلزله‌زده حلب ارائه می‌شود و خواستار دسترسی به کامیون‌های سوخت در ازای دادن اجازه به کاروان‌های کمک برای عبور از حلب هستند. شایان ذکر است که این کاروان بیش از ۲۴ ساعت است در گذرگاه «الطیحه» در حومه منبج متوقف شده است.

به گفته منابع SOHR، دولت سوریه عصر امروز اجازه ورود سوخت را دادند. با این حال، هنوز اجازه عبور به مناطق فاجعه‌زده در حلب داده نشده است.

شایان ذکر است که فعالان مدنی در شبکه‌های اجتماعی در شهر حسکه کمپین کمک‌های مالی را برای حمایت از مناطق آسیب‌دیده در سراسر سوریه راه‌اندازی کرده بودند. این کمپین چهار شعبه در شهر حسکه ایجاد کرد و کمک‌های مالی را از ساکنان جمع آوری کرد.

همچنین فعالان مدنی با مشارکت تمامی انجمن‌ها و سازمان‌های فعال در شهر رقه، کمپینی را با حمایت مدیریت خودگردان برای جمع‌آوری کمک‌های مالی و مادی برای حمایت‌های پزشکی و مالی از مردم زلزله‌زده راه‌اندازی کردند. علاوه بر این، ساکنان حومه شرقی دیرالزور نیز شروع به جمع آوری کمک‌های مالی و مادی برای ارسال آنها به مناطق آسیب‌دیده کردند.

کد خبر 42738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha