دومین همایش شعر منطقه ای مرد میدان برگزیدگان خویش را شناخت

دومین همایش شعر منطقه ای مرد میدان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و شاعر نامی کشور ولی الله کلامی و جمعی از شاعران هفت استان غرب کشور و استان کردستان برگزار شد، به پایان رسید.

به گزارش کرد پرس، نماینده ولی فقیه در کردستان در این همایش گفت: زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای بیان رشادت ها، فداکاری ها و از خودگذشتگی های «سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی» است و شعرای آیینی می توانند در این زمینه آثار خوبی خلق کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: افرادی همانند حاج قاسم به دلیل اینکه وصل به معنویت بوده و در راه دفاع از آب و خاک جان خود را فدا کرده اند هیچگاه نام و یادشان فراموش نمی شود و همه ما نیز باید از هر راهی تلاش کنیم که جامعه بویژه نسل جوان با سیره و سلوک این افراد بیشتر آشنا شوند.

وی از شعرای آیینی و اهل بیت حاضر در این همایش خواست در آثار خود به بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری و تلاش ها رشادت های حاج قاسم و بزرگان دیگری که برای این نظام و انقلاب تلاش کردند، بپردازند.

در این همایش و در بخش شعر فارسی محسن کلهر مقام اول، ناصر دوستی مقام دوم و وحید اشجع و علی کاوند به صورت مشترک مقام سوم را از آن خود کردند و الهام عبدالملکی و سید باقر موسوی نیز شایسته تقدیر این بخش شناخته شدند.

در بخش شعر کُردی نیز یزدان بابایی اول شد و علی قیسوندی نیز به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی شد و همچنین از خانواده شهید بامدی، خانواده شهید اردلان و خانواده شهید آذربار از شهدای مدافع امنیت تقدیر شد.

گفتنی است داوران این همایش علی احسان فریدونی، علی اصغر عظیمی مهر و عیسی فلاحی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 42735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha