آغاز بکار همایش شعر «مرد میدان» در سنندج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: شعر آیینی تنها یک روایت نیست، بلکه یک فرهنگ و مکتب است.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی در افتتاحیه دومین همایش شعر منطقه ای «مرد میدان» در مجتمع فجر سنندج، گفت: همایش شعر مرد میدان بهانه ای برای یادآوری رشادت ها، بی خوابی ها و جان فشانی های سردار دلاور و شهید محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: این همایش منطقه ای یادواره شهید سرافراز سردار قاسم سلیمانی است که با حضور شاعر ممتاز کشوری، ولی الله کلامی زنجانی و شاعران هفت استان کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، ایلام، کرمانشاه، همدان و لرستان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان استقبال شاعران نسبت به دوره اول همایش را قابل توجه دانست و اظهار کرد: پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه ها است.

دریایی با بیان اینکه شعر آیینی تنها یک روایت نیست؛ بلکه یک فرهنگ و مکتب است دارای مفاهیم اخلاقی، توحیدی و ولایی است، ادامه داد: اگر نبود دلاوری های سپهبد حاج قاسم و یاران با وفایش ما در کردستان از امنیت و آسایش کنونی برخوردار نبودیم.

وی گرامیداشت یاد و خاطر شهدا را واجب دانست و یادآور شد: امنیت کنونی کشور حاصل ایثار و از خودگذشتگی شهیدانی است که در راه دفاع از اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی از جان و همه وجود خود گذشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: استفاده از زبان هنری شعر برای توصیف رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان دفاع مقدس به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی در شناخت و معرفی این شخصیت بزرگ ایرانی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

کد خبر 42733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha