واردات از گمرکات آذربایجان غربی ١٢ درصد افزایش یافت

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: طی یک سال اخیر انواع کالاهای مورد نیاز کشور از گمرکات استان به ارزش بیش از یک هزار و 68 میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ ارزشی 12 درصد افزایش داشته است.

به گزارش کردپرس، عبدالحمید سرتیپی در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه امور بازرگانی و توسعه تجارت استان طی یک سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال در استان 17 هزار فقره پروانه کسب برای مشاغل صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی صادر شده است.

او افزود: با صدور 17 هزار پروانه کسب در استان طی یک سال گذشته زمینه اشتغال بیش از 40 هزار نفر بصورت مستقیم در استان فراهم شده است.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به عملکرد اداره فرش استان در خصوص حمایت از قالیبافان اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده 233 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای 262 نفر از قالیبافان استان پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در یک سال گذشته 13 میلیون و 650 هزارتن انواع محصولات تولید داخل از جمله سیب، کنسانتره، میله های آهنی یا فولادی، کف پوش، پلی اتیلن، لوازم خانگی، آلیاژهای آلومینیومی و غیره به ارزش بیش از 4 هزار و 624 میلیون دلار از کشور به بازارهای جهانی صادر شده است که از لحاظ ارزشی 185 درصد و از لحاظ وزنی 31 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سرتیپی بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده 649 هزارتن انواع کالاهای مورد نیاز کشور از گمرکات استان به ارزش بیش از یک هزار و 68 میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ ارزشی 12 درصد و از لحاظ وزنی 11 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 42715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha