یادواره شهدای فوتبال چوار برگزار شد

سرویس ایلام - امروز ۲۳ بهمن مصادف با سالروز بمباران زمین فوتبال چوار در سال ۱۳۶۵ یادواره‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و اعضای هیأت رییسه آن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم بر لزوم مطرح کردن حادثه زمین فوتبال چوار در مقیاس جهانی تاکید کرد و گفت: رهنمود رهبری پس از ۳۵ سال از وقوع این جنایت، مظلومیت شهدای فوتبال چوار را نشان داد و باید مسوولان امر تلاش کنند آنرا به عنوان یک سند جنایت در بعد بین المللی بیان کنند.

وی افزود: تولید فیلم، داستان و رمان در این زمینه باید در برنامه های هنرمندان گنجانده شود و امیدوارم وزارت ورزش و جوانان نیز این مسأله را در برنامه های خود بطور ویژه دنبال کند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام نیز در سخنانی با اشاره به تخصیص ۲۶ میلیارد تومان برای مجموعه ورزشی و بویژه زمین فوتبال چوار گفت: ۶ میلیارد تومان آن هزینه شده و مابقی نیز پس از طراحی فاز دوم اختصاص خواهد یافت.

شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز عنوان کرد: مراحل طراحی فاز دوم ورزشگاه و یادمان شهدای چوار در دست اقدام بوده و تا پایان امسال به پیمان سپاری رفته و پیمانکار آن تعیین خواهد شد.

او گفت: زمین تنیس، ورزش های رزمی و نگارخانه و المان شهدا در این مجموعه ورزشی پیش بینی شده است.

دکتر سارا فلاحی نماینده مردم ایلام و نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس یازدهم نیز مطرح کرد: بخشیدن ورودیهای مسابقات برای تیمهای فوتبال استان، برگزاری برخی از مسابقات مهم فوتبال مانند فینال سوپرلیگ و غیره در استان ایلام، برگزاری تورنمنت چهارجانبه فوتبال با حضور تیم‌های مطرح و پرطرفدار کشور در ایلام، دادن یک سهمیه لیگ دو فوتبال و لیگ یک جوانان و لیگ برتر فوتسال به استان ایلام، توجه ویژه به فوتبال بانوان ایلام و نامگذاری جایزه آقای گل و خانم گل فوتبال و فوتسال کشور به نام شهدای زمین فوتبال چوار از مطالبات مردم استان است.

کد خبر 42698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha