مرزهای سوریه برای انتقال کمک های بین المللی باز هستند

سرویس ترکیه - وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که مرزهای سوریه همچنین حریم هوایی ترکیه برای انتقال کمک های بین المللی به این کشور باز هستند.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در ختای با بیان اینکه درها برای ارسال کمک های بشردوستانه بین المللی به سوریه آسیب دیده از زلزله باز است، اعلام کرد که کمک های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

چاووش اوغلو که برای بازدید از مناطق زلزله زده به ختای رفته بود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر ورود سوری ها به ترکیه و باز شدن دروازه های مرزی گفت: «زلزله سوریه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. شماری از شهروندان سوریه نیز جان باخته اند. جامعه جهانی هم به ما کمک می کند و هم به سوریه. ما نیز در حالی که مشغول التیام زخم های خود هستیم، از کمک به سوریه حمایت می کنیم و راه را برای عبور آنها از مرز باز کرده ایم.»

چاووش اوغلو با بیان این که ترکیه از ارسال کمک ها به سوریه از مسیر حریم هوایی خود خوشحال است، گفت: «برخی کشورها مستقیماً به سوریه کمک می کنند و حریم هوایی ترکیه به روی این هواپیماها باز است.»

وزیر خارجه ترکیه درباره درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای استفاده از دروازه مرزی «جلوه لی گُز و باب الهوا» گفت که این دروازه بر روی جاده ای است که سمت سوریه آن در پشت مرزها از زلزله آسیب دیده است، بنابراین در حال حاضر پیشنهاد دولت ترکیه استفاده از دو دروازه باز در کیلیس است.

لازم به ذکر است، برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که نظامیان ترکیه و گروه های شبه نظامی سوریه وابسته به ترکیه از ارسال کمک های مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به زلزله زدگان و کمک های طرف های ثالث که از مناطق تحت کنترل مدیریت خودگردان ارسال می شود، ممانعت می کنند.

کد خبر 42693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha