اهمیت ادامه رایزنی ها  و هماهنگی بین بغداد- اربیل برای دستیابی به تفاهم واقعی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عبدالطیف رشید ،  رئیس جمهوری عراق  امروز (یکشنبه) در کاخ  خود در بغداد ،  هیئت اقلیم کردستان به ریاست ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم را به حضور پذیرفت.

به گزارش کردپرس ، در بیانیه‌ منتشر شده از سوی رسانه‌های ریاست جمهوری عراق آمده است که در این دیدار، تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی و مسئله آوارگان عراقی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت یکسان سازی تلاش‌ها بین نیروهای سیاسی عراقی با هدف رویارویی با چالش‌های پیش روی کشور تاکید شد.

براساس این بیانیه رئیس جمهوری عراق در این دیدار با تاکید براهمیت ادامه رایزنی ها و هماهنگی بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان برای دستیابی به تفاهمات واقعی که منجر به یافتن راه حل های ریشه ای برای مسائل باقی مانده بر اساس قانون اساسی و منافع ملی عراق می شود ، گفت: عراقی ها منتظر تحولات مهمی از جمله تصویب لایحه بودجه و قانون نفت و گاز در کشور هستند، زیرا این مسائل مستقیما" با زندگی و معیشت شهروندان عراقی مرتبط هستند.

عبدالطیف جمال رشید ، افزود: دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان اراده و تمایل دارند تا مسائل را از طریق تفاهم و گفتگو بین خود حل و فصل کنند.

این بیانیه حاکی است که ریبر احمد نیز در این دیدار به نوبه خود با اشاره به روابط خوب بغداد – اربیل ، بر علاقه مندی دولت اقلیم کردستان برای دستیابی به تفاهم ها و یافتن راه حل های ریشه ای برای مسائل باقی مانده با دولت فدرال تاکید کرد.

احمد از مواضع و تلاش های رئیس جمهوری عراق برای نزدیک کردن دیدگاه ها و نقش او در حل مشکلات بین احزاب سیاسی به نحوی که به تحکیم امنیت و ثبات در کشور کمک کند، قدردانی کرد.

کد خبر 42689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha