واریز 3 هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان غربی به خزانه مرکزی دولت

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: طی یکسال گذشته از معادن بهره برداری استان 3 هزار و 167 میلیارد ریال حقوق دولتی وصول و به خزانه مرکزی دولت واریز شده که این میزان افزایش 134 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش کردپرس، از صمت؛ عبدالحمید سرتیپی گفت: با توجه به تغییر نگرش دولت در خصوص توسعه معادن و ایجاد شفافیت در این حوزه با ایجاد و راه اندازی سامانه های مرتبط با معادن از جمله کاداستر تمامی فرآیندهای معدنی از ثبت محدوده تا صدور پروانه بهره برداری از این طریق می باشند.

او افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان آذربایجان غربی در حوزه معادن و وجود مواد معدنی استراتژیک و متنوع در استان سازمان های توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران ( ایمیدرو) و شرکت های تابعه در یکسال گذشته حضور موثر و فعالی در استان داشته اند.

سرتیپی با اشاره به عملکرد یک سال گذشته معادن استان تصریح کرد: از بهمن ماه 1400 تا بهمن ماه امسال در استان 34 فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های تازه کشف شده صادر شده است که در حال حاضر بطور کلی 235 محدوده اکتشافی وجود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در بازه زمانی یاد شده 22 فقره گواهی کشف برای محدوده های معدنی که به مراحل پایانی اکتشاف رسیده و در شرف بهره برداری می باشند با ذخیره قطعی بیش از 92 میلیون تن انواع مواد معدنی صادر گردیده است.

سرتیپی اضافه کرد: طی یکسال گذشته 47 معدن در استان با ظرفیت استخراج سالانه بیش از یک میلیون و 793 هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای 302 نفر در استان به بهره برداری رسیدند که برای استخراج از این معادن بیش از یک هزار و 648 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

سرتیپی تأکید کرد: در حال حاضر 538 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالانه بیش از 18 میلیون و 157 هزار تن انواع مواد معدنی و با ذخیره قطعی یک میلیارد و 178 میلیون و 215 هزارتن انواع مواد معدنی در این استان موجود بوده که برای بهره برداری از این معادن بیش از 6 هزار و 782 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با راه اندازی این معادن زمینه اشتغال مستقیم برای 5 هزار و 362 نفر در استان فراهمک شده است.

کد خبر 42686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha