توقیف کمک‌های ارسالی HDP و حمله به مردم از سوی پلیس

سرویس ترکیه - نیروهای امنیتی ترکیه در عثمانیه کامیون کمک های ارسالی حزب دموکراتیک خلق‌ها(HDP) از ازمیر را توقیف و به مردم حاضر در محل توزیع این کمک ها حمله کردند.

به گزارش کردپرس، پلیس ترکیه یک کامیون حاوی کمک‌ را که حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) از ازمیر به عثمانیه فرستاده بود توقیف کرد و به سوی مردم حاضر در محل توزیع کمک‌های کامیون حمله کرده و مانع توزیع آن شد.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، پلیس ترکیه کامیون ارسالی توسط HDP را به علت نداشتن مجوز فرمانداری توقیف کرد و سرنشینان کامیون را نیز پس از ضرب و شتم بازداشت کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مرکز هماهنکی HDP در عثمانیه، کمک‌های ارسالی به استان‌ها میان رای‌دهندگان به HDP توزیع نشده بود و به درخواست آنها این کامیون به عثمانیه ارسال شده بود.

کمال پکوز نماینده HDP در استان آدانا در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی در خصوص این رویداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: « زمانی که قرار بود کمک های ارسالی HDP از ازمیر به عثمانیه در مقابل ساختمان حزب توزیع شود، نیروهای امنیتی به مردم حمله کردند و کامیون را توقیف نموده و از توزیع آن جلوگیری کردند و آن را به مکان نامعلومی بردند. در حالی که هزاران تن در زیر آوارها هستند، چگونه می توانند بگویند ما کسی را رها نکرده و نمی‌کنیم. همین که مردم را در زیر آوارها رها کردید کافی نبود؟ شش روز از وقوع زلزله گذشته اما هنوز مناطقی هستند که دسترسی به آنها برای کمک امکان‌پذیر نیست.»

کد خبر 42685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha