امروز در ترکیه چیزی به نام دولت وجود ندارد

سرویس ترکیه - احمد ترک سیاستمدار کُرد که 17 تن از بستکان خود را در زلزله از دست داده است، در توصیف وضعیت موجود ترکیه آن را کشوری فاقد دولت دانست.

به گزارش کردپرس، احمد ترک سیاستمدار کهنه کار کُرد اهل سمسور (آدی یامان) که 17 تن از بستگان خود را در زلزله اخیر ترکیه از دست داده است، در بازدید از مناطق زلزله زده این استان، وضعیت موجود در استان های زلزله زده را بسیار فاجعه بار توصیف کرد و گفت که در حال حاضر در ترکیه چیزی به نام دولت وجود ندارد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، ترک با بیان این که فاجعه ای بسیار بزرگ رخ داده است، گفت: «در واقع همه مردم مناطق زلزله زده که می بینم می گویند چیزی به نام دولت وجود ندارد. کمک های سازمان های مردم نهاد از دستشان گرفته می شود و به عنوان کمک سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه (آفاد) نشان داده می شود. حتی خبر دارم که چادرهایی که برای مناطق زلزله زده فرستاده شده بودند توسط آفاد توقیف شده اند.»

او افزود: «دولت سعی در پنهان کردن حقیقت دارد اما مردم دارند حقیقت را می بینند. کسانی که دارند این واقعیت را زندگی می کنند، از بی تفاوتی دولت نسبت به مردم در مناطق زلزله زده می گویند. آنها می گویند که مسئولان دولتی تا دو روز در مناطق زلزله زده دیده نشده اند.»

احمد ترک، تنها موضوع امیدوار کننده در وقایع اخیر را حساسیت مردم نسبت به رنج هم و کمک خودجوش مردم مناطق مختلف به زلزله زده ها توصیف کرد و گفت: «ما داریم می بینیم که گروه های مختلف مردم چگونه به طور خودجوش از شهرهای مختلف راهی مناطق زلزله زده شده اند. این چیزی است که ما را امیدوار می کند.»

در این بازدید فلکناز اوجا نماینده ایزدی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، همچنین سعید دده، رضوان توران و بهجت ییلدیریم دیگر نمایندگان این حزب احمد ترک را همراهی می کردند.

مردم مناطق زلزله زده در سمسور در گفتگو با احمد ترک و نمایندگان HDP، خواستار خروج دولت از منطقه شدند و گفتند که مردم خودشان بهتر می توانند اوضاع را مدیریت کنند.

یکی از اهالی منطقه نیز اعلام کرد که دسترسی به روستایی به نام «چاد دره» به دلیل بارش برف سنگین از بین رفته است و از زمان وقوع زلزله تا کنون کسی نتوانسته است به این منطقه برود. در این روستا در حدود 300 خانوار زندگی می کنند و هیچ کدام از بازماندگان آنها نتوانسته اند با مردم داخل این روستا ارتباط برقرار کنند. او گفت که نتوانسته اند هیچ کدام از مسئولان دولتی را ببینند و از آنها برای کمک به منطقه چاد دره کمک بگیرند. همچنین هیچ تجهیزات و ماشین آلاتی برای باز کردن مسیر این روستا فرستاده نشده است.

کد خبر 42683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha