مسائل بشردوستانه را سیاسی نکنید

سرویس سوریه - جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به مسدود بودن مرزها برای ارسال کمک های بشردوستانه، از دولت سوریه خواست مسائل بشردوستانه را سیاسی نکند.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت سوریه دروازه‌های مرزی را به هزینه جان قربانیان، سیاسی می‌کند و اجازه ورود هیچ کمکی را نمی‌دهد.

در این بیانیه که در آژانس خبری هاوار منشر شد، آمده است: «در حوادث دردناک و بلایای طبیعی از جمله زلزله، احساسات جامعه درگیر می‌شود و بر این اساس جامعه ابتکارات انسانی را با همه بخش‌های خود اعم از معنوی، اخلاقی و انسانی سامان می‌دهد. این مهم برای آسیب دیدگان زلزله و بلایای انسانی دیگر این قضیه صادق است.

در ۶ فوریه ، بشریت با فریادها و ناله‌های زنان، کودکان، سالمندان و کل جامعه که با زلزله‌ای بسیار شدید مواجه شده بود، از خواب بیدار شد. در اثر این زلزله شهرها به کلی ویران شدند، ساختمان‌ها ویران شدند و دیگر مکانی برای زندگی محسوب نمی‌شوند. بنابراین با وجود شرایط سخت زمستانی، مردم به فضاهای عمومی وسیع و خالی پناه می‌برند. نبود تجهیزات خدماتی لازم باعث شد تعداد قربانیان افزایش یابد. به دلیل بی‌توجهی و بی‌تفاوتی دولت‌ها به جوامع، اکثر قربانیان همچنان زیر آوار هستند. این ثابت می کند که دولت خود را مسئول نمی‌داند.»

در ادامه جنبش جامعه دموکراتیک اعلام کرد که دولت سوریه به درخواست کمک برای قربانیان پاسخ نمی‌دهد، بلکه کمک‌ها را به قیمت جان قربانیان سیاسی می‌کند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه کمک‌های بشردوستانه متشکل از کاروان‌های کامیون‌های حامل سوخت را به نواحی تخریب‌شده حلب، محله‌های شیخ مقصود و اشرفیه و نواحی تحت محاصره کانتون شهبا ارسال کرده است اما با وجود وضعیت ویرانگر موجود، قصد دولت سوریه نه انسانی و ملی بلکه سیاسی است، دولت دمشق راه‌ها و دروازه‌های مرزی را که کمک‌ها از طریق آنها برای مردم سوریه ارسال می‌شود، مسدود می‌کند.»

جنبش جامعه دموکراتیک، مواضع دولت سوریه را محکوم کرد و ادامه داد: «این موضع غیرقابل قبول است، دولت سوریه اجازه عبور کامیون‌های کمک‌رسانی برای قربانیان نیازمند زلزله را نمی‌دهد.»

در پایان این بیانیه جنبش جامعه دموکراتیک از همه نیروهای بین‌المللی به رهبری سازمان ملل متحد، همه سازمان‌های مدنی و بین‌المللی خواست تا بر دولت سوریه فشار بیاورند تا همه دروازه‌های مرزی را باز کند و اجازه دهد کمک‌ها بدون هیچ مانعی وارد مناطق مذکور شود.

کد خبر 42681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha