هوای کردستان اواسط هفته جاری سردتر می شود

پیش بینی نقشه های هواشناسی کردستان نشان می دهد روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری هوای استان روند کاهشی خواهد داشت و بین 3 تا 4 درجه (به ویژه دمای صبحگاهی و شبانگاهی) سردتر می شود.

به گزارش کرد پرس، اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به فعالیت موج بارشی که از شب گذشته در استان فعال شده است، اعلام کرد اوج فعالیت این موج بارشی در نقاط مختلف استان تا عصر امروز است و در بخش شرقی استان شامل شهرستان های قروه و دهگلان تا پایان شب فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش از روز چهارشنبه موج بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که خیلی فعال برآورد نشده است و فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه خواهد بود، ضمن اینکه با ورود این سامانه از سرمای هوا کاسته می شود اما از روز جمعه باز هم دمای هوا کاهشی خواهد شد.

در شبانه روز گذشته نیز بیشترین میزان آب حاصل از بارندگی در استان مربوط به حاجی ممدان با 4 میلی متر، زرینه، بابارشانی و یاسوکند هرکدام 3 میلی متر، هزارکانیان 3 میلی متر و قاملو و کامیاران 2 میلی متر بود.

گزارش های هواشناسی بیشترین میزان ارتفاع برف در استان را مربوط به زرینه با 9 سانتی متر، بانه و هزارکانیان با 7 سانتی متر، مریوان 6 سانتی متر، بیجار 4 سانتی متر، قروه 3 سانتی متر و سنندج 2 سانتی متر اعلام کرد.

در شبانه روز گذشته هزارکانیان با منفی ۱۹ درجه سانتی گراد سردترین و سلین با 7 درجه گرمترین نقاط استان بودند و دمای هوای سنندج نیز بین منفی 5 و 2 درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کد خبر 42679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha