بازداشت پیمانکاران ساختمان‌های فروریخته در زلزله اخیر ترکیه

سرویس ترکیه - تاکنون دست کم چهار تن از پیمانکاران ساختمان‌های فروریخته بر اثر زلزله در جریان تحقیقات در خصوص علل فروریختن این ساختمان‌ها بازداشت شده و دستور بازداشت عده کثیری از آنها صادر شده است.

به گزارش کردپرس، مقامات ترکیه تاکنون حداقل چهار تن از پیمانکاران ساختمان‌هایی را که در زلزله فاجعه‌بار بامداد دوشنبه گذشته فروریختند، بازداشت کرده اند.

به نوشته آژانس خبری آناتولی، دادستانی شهر آدانا در ارتباط با تحقیقات صورت گرفته در خصوص ساختمان‌های فروریخته بر اثر زلزله بامداد دوشنبه، حکم بازداشت ۶۲ نفر را صادر کرد. بر همین اساس، «حسن آلپارگون»، مالک شرکتی که ساختمان‌های فروریخته در شهر آدانا را ساخته بود، روز شنبه در شهر نیکوزیا بازداشت شد.

همچنین آناتولی از بازداشت محمد یاشار چوسگون ، پیمانکار یکی از آپارتمان‌های بلند و مجلل استان ختای در روز شنبه خبر داد. وی در فرودگاه استانبول و در هنگام تلاش برای فرار به مونته‌نگرو توسط نیر‌وهای امنیتی بازداشت شد.

«محمد آرتان آکایه»، مالک و مدیر املاک عایشه محمد که در زلزله غازی‌آنتپ ویران شده بود نیز در استانبول بازداشت شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی، دادستانی کل غازی‌آنتپ حکم بازداشت این فرد را، به اتهام اقدام به قتل عمد و کار بر خلاف قانون ساخت و ساز صادر کرد.

تیم های اداره اطلاعات و امنیت استانبول نیز بر اساس این تصمیم، آکایه را در آتاشهیر استانبول دستگیر کردند.

گفته شد که آکایه، پس از بررسی‌های امنیتی به شهر غازی‌آنتپ که تحقیقات در آنجا در حال انجام است، اعزام خواهد شد.

ابراهیم مصطفی اونجو اوغلو، پیمانکار چندین آپارتمان فروریخته در مناطق زلزله‌زده غازی‌آنتپ نیز در جریان بازرسی از این آپارتمان‌ها بازداشت شد.

لازم بە ذکر است، «بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که در جریان زلزله ویرانگر بامداد دوشنبه در این کشور، هیچ کس در صورت سهل‌انگاری در وظایف خود که منجر به فروریختن ساختمان‌ها شده باشد، از مجازات در امان نخواهد بود.

به گفته روزنامه جمهوریت، تحقیقات اولیە توسط دادستانی کل دیاربکر در خصوص تعیین نقص‌های ساختمان‌های فروریخته دیاربکر در زمین لرزه ۶ فوریه شهر مرعش و ۱۰ استان آسیب دیده دیگر، همچنان ادامه دارد.

در این باره، تعداد افرادی که در خصوص نقص‌های ساختمانی و اتهام برش ستون‌ها در ساختمان‌های تخریب‌شده برای آنها حکم دستگیری و قرار بازداشت صادر شده است ۳۳ نفر است.

کد خبر 42675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha