برترین های جشنواره رسانه ای ابوذر کردستان معرفی شدند/ارسال ۴۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره

هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر کردستان با معرفی برترین های بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش کرد پرس، اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر کردستان صبح امروز با حضور مسئولان استانی در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم گفت: وقتی صحبت از جهاد تبیین می شود، اولین موضوعی که به نظر می رسد رسانه است و اصل جهاد تبیین با رسانه تحقق پیدا می کند.

اسماعیل زارعی کوشا بر تلاش بیشتر رسانه ها در مسیر جهاد تبیین تاکید کرد و افزود: امروز بیش از هر زمانی نیاز به جهاد تبیین در خصوص اطلاع رسانی در مورد خدمات نظام و وضعیت استان قبل و بعد از انقلاب داریم.

وی با بیان اینکه موضوع امیدآفرینی و آگاهی بخشی از مسائل و مولفه های مهمی است که باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد، اظهار کرد: رسانه انقلابی باید نگاه ابوذرانه داشته باشد و ضمن بیان نارسایی ها و مطالبات مردم و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این مشکلات نقش خود را به درستی ایفا کند.

استاندار کردستان ادامه داد: رسانه باید زبان گویا مردم باشد و مطالبات را با زبان هنرمندانه و مناسب بیان کند و از سوی دیگر خدمات انجام شده را به صورت شفاف و درست اطلاع رسانی کنند.

زارعی کوشا ارتباطات بیشتر بین رسانه و دستگاه های اجرایی در راستای پاسخگویی به مطالبات جامعه را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید به دنبال این باشیم که جایگاه استان را در رسانه های ملی تقویت کنیم خیلی وقت ها کارها و خدمات بزرگی در استان انجام می شود که در استان های دیگر اتفاق نیفتاده ولی به درستی در رسانه های ملی اطلاع رسانی نمی شود.

ارسال ۴۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره

مسئول بسیج رسانه کردستان نیز در این آیین با اشاره به رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خرداد امسال، افزود: ۴۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که البته با توجه به توانمندی و ظرفیت رسانه‌ای استان، تعداد آثار راضی کننده نیست.

حجت رشیدی یادآور شد: با رای هیات داوران، ۱۰ اثر برتر به عنوان آثار برتر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر کشور ارسال شد که دوم اسفند در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی شناخت ظرفیت رسانه‌ای استان عنوان کرد و افزود: باید به سوی تولید محتوایی برویم که در جامعه کارکرد رسانه‌ای داشته باشد، چراکه رسانه توانمند، رسانه‌ای است که اثر گذار و مطالبه‌گر باشد.

رشیدی افزود: رسانه‌ای موفق و در تراز انقلاب اسلامی است که شجاعت مطالبه‌گری و بیان خدمات نظام و دولت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیان واقعیت‌ها شجاعت می‌خواهد، گفت: در اغتشاشات اخیر بسیاری از رسانه‌های استان محافظه‌کاری کردند در حالی‌که نباید رسانه‌هایی که از نام و امتیازات نظام برخوردارند، صحنه را خالی کنند.

مسئول بسیج رسانه استان کردستان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهید غلامرضا بامدی از شهدای اغتشاشات امسال به همراه سایر شهدا با جانفشانی به میدان مقابله با آشوبگران رفت تا امروز ما در امنیت و آرامش باشیم.

در پایان این آیین از خانواده شهید "غلامرصا بامدی" از شهدای امنیت تجلیل شد و نفرات برگزیده جشنواره نیز معرفی شدند

گفتنی است در بخش گزارش خبری، جایزه رتبه سوم مشترک به سونیا محمدی و جواد عبدالله زاده، رتبه دوم به رضا رحیمی و شیلان صلواتی و رتبه اول به کلثوم مومنی اهدا شد.

در گزارش تحقیقی نیز جایزه رتبه سوم به طاهره جلوخانی، رتبه دوم به هیوا محمدپور و رتبه اول به گل آرا ظاهری رسید.

عدالت ناصری و ملیحه سیفی جایزه رتبه سوم، مهوش رحیمی رتبه دوم و نشمین نوشادی رتبه اول بخش مصاحبه را از آن خود کردند.

در بخش یادداشت نیز، سمیرا مرادپور به رتبه سوم و نامدار حیدریان رتبه دوم دست یافتند و همچنین رتبه سوم بخش عکس عباسعلی نیا و رتبه اول نیز مصلح پیرخضرانیان را از آن خود کردند.

در بخش ویدیو نیز محسن عبدالملکی، مرتضی یوسفی و روح الله زرین بصورت مشترک و رامیار غفاری به ترتیب رتبه های سوم، دوم و اول شدند و رتبه دوم و اول مستند هم به جمال سمساری مقدم رسید.

کد خبر 42673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha