۸۴ درصد جاده های اصلی کردستان زیر پوشش تلفن همراه است

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر از هزار و ۷۶۰ کیلومتر جاده اصلی در استان، هزار و ۴۹۲ کیلومتر آن، معادل ۸۴.۷۷ درصد، از پوشش تلفن همراه برخوردار است.

به گزارش کرد پرس، آرام حیدری گفت: با این وجود، پوشش تلفن همراه جاده های استان کردستان در مقایسه با میانگین ۸۹ درصد کشوری، پنج درصد کمتر است.

وی با اشاره به راه اندازی ۲ سایت در سال جاری در جاده جدید سنندج- مریوان، افزود: مجوز نصب ۱۴ سایت تلفن همراه جاده ای در مناطق مختلف استان دریافت شده که قرار است تا خرداد سال آینده راه اندازی شود و با این اقدام، پوشش تلفن همراه در محورهای مواصلاتی اصلی ارتقا قابل توجهی می یابد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به بحث پوشش اینترنت در روستاها نیز اشاره کرد و اظهار کرد: از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان، هزار و ۸۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل است که ۸۳ درصد روستاها را شامل می شود.

حیدری ادامه داد: با وجود وضعیت توپوگرافی منطقه و با توجه به کوهستانی بودن راه های روستایی استان، اغلب سایت های راه اندازی شده فقط یک روستای استان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی یادآور شد: در دهه فجر ۷۰ پروژه ارتباطی با بیش از ۱۶۶ میلیارد تومان در شهرستان های مختلف استان کردستان به بهره برداری رسید.

کد خبر 42670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha