فرشادان: حمایت از تاسیسات گردشگری در زمینه تعرفه برق مصرفی/کردستان آماده میزبانی از سرمایه گذاری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهادی مبنی بر محاسبه تعرفه برق مصرفی تاسیسات گردشگری در بودجه ۱۴۰۲ در مجلس خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سیدمهدی فرشادان در حاشیه بازدید از غرفه کردستان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که با همراهی سرپرست و معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام شد، گفت: پیشنهاد محاسبه برق مراکز گردشگری براساس قانون مانع زدایی از صنعت برق کشور، عنوان پیشنهادی است که نمایندگان مجلس آن را تنظیم کرده و در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تعرفه برق مراکز گردشگری بر اساس آن محاسبه خواهد شد، اظهار کرد: در این پیشنهاد تعرفه برق تاسیسات و کسب و کارهای گردشگری از جمله هتل ها، مراکز پذیرایی، مراکز اقامتی، اقامتگاه های سنتی و بوم گردی بر اساس ماده ۷ قانون مانع زدایی از صنعت برق خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب و نهایی شدن این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ بهای برق در تاسیسات گردشگری کاهش چشمگیری خواهد داشت و بر اساس مصارف عمومی محاسبه خواهد شد.

فرشادان با بیان اینکه در نمایشگاه بین المللی تهران ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه گردشگری استان کردستان به خوبی معرفی شده است، ادامه داد: حضور استان در این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای جذب سرمایه گذار و رونق گردشگری کردستان است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می شود، یادآور شد: استان کردستان با وجود جاذبه های فراوان گردشگری آماده جذب و میزبانی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگاه ویژه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در حمایت از هنرمندان صنایع دستی و تعامل با فعالان گردشگری بخش های خصوصی استان قابل ستایش است.

فرشادان گفت: با پیگیری ها و مطالعات انجام شده در آینده ای نزدیک مجموعه بازارچه ای مستقل صنایع دستی در کردستان احداث می شود.

کد خبر 42667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha