عوامل داخلی و خارجی در صدور دستورات عراق تاثیرگذار هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رییس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق آخرین نتایج مذاکرات میان اربیل و بغداد را اعلام کرد و گفت: تفاهمات جریان دارند.

به گزارش کردپرس به نقل از «باسنیوز»: «ویان صبری» رییس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان عراق گفت:«تفاهم خوبی میان دولت اقلیم کردستان و بغداد حاکم است ، درباره موضوع بودجه و هماهنگی با دولت اقلیم در این باره هم گفتگو شده است ، حکم دادگاه فدرال درباره حقوق اقلیم کردستان در زمان و مکان مناسبی صادر نشد. »

وی گفت:«خیلی وقتها مشاهده می شود که عوامل خارجی و داخلی در تصویب قوانین دولت عراق تاثیر گذار هستند که این خود تبعاتی را به دنبال دارد، در هر صورت باید تنوع قومیتی عراق و همه‌ی اقلیت ها را در نظر گرفت‌ .»
ویان صبری اشاره کرد: درباره موضوع نفت و گاز دو قانون داریم، (ماده های ۱۱۱و۱۱۲ قانون اساسی) بر اساس این قوانین باید میان دولت اقلیم کردستان و دولت عراق هماهنگی و مذاکرات ادامه داشته باشند.
وی گفت:«بودجه اقلیم باید قانونمند تعیین شود ، اقلیم کردستان بخشی از کشور عراق است و باید بودجه آن نیز تعیین شود، مدتهاست که در عراق سرشماری جمعیتی صورت نگرفته است، به همین دلیل اختصاص بودجه با مشکلاتی روبروست.»

کد خبر 42603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha