طرح توسعه خط تولید کنسانتره سنگ آهن در قروه افتتاح شد

همزمان با نهمین روز از دهه فجر، طرح توسعه خط تولید کنسانتره سنگ آهن آونگان قروه روز پنجشنبه با حضور استاندار کردستان افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در خصوص این پروژه گفت: فاز نخست خط تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت سپهر صنعت آرتا از سال ۱۳۹۸ با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در شهرک صنعتی آونگان قروه شروع بکار کرد.

بختیار خلیقی اظهار کرد: اشتغالزایی این طرح در فاز نخست ۱۲۰ نفر بود و با افتتاح فاز توسعه ای آن ۲۰۰ نفر دیگر در این واحد مشغول به کار شدند.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری انجام شده در فاز توسعه ای این واحد ۲ هزار میلیارد ریال است و با این اقدام ۲۰۰ هزار تن دیگر به ظرفیت تولید واحد افزوده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: ۱۷ طرح در راستای اجرای زنجیره فولاد کردستان تعریف شده است که یکی از آنها خط تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت سپهر صنعت آرتا است.

چرخه کامل تولید و فرآوری مواد معدنی در استان اجرا شود

استاندار کردستان نیز در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه چرخه کامل تولید و فرآوری مواد معدنی در این استان باید به اجرا درآید و از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت ویژه می شود، گفت: یکی از مهمترین برنامه های استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و تمرکز بر ایجاد زنجیره ارزش است.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه استان در آستانه جهش معدنی قرار گرفته است، یادآور شد: چرخه کامل مواد معدنی باید در استان شکل گیرد.

شرکت های دولتی موظف به ۵۴۰ همت سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور شدند

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شرکت های دولتی موظف به ۵۴۰ همت (هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور شدند.

پرویز اوسطی یکی از دلایل عقب افتادگی استان را عدم سرمایه گذاری شرکت های دولتی در مناطق محروم دانست و افزود: بیش از ۳۰۰ شرکت دولتی در کشور داریم که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، این شرکت ها موظف به ۵۴۰ همت سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور شدند.

وی با اشاره به اینکه کردستان رتبه پنجم معادن کشور را دارد، اظهار کرد: ۱۰ درصد ذخایر معدنی کشور در شهرستان قروه واقع است و براساس مطالعات انجام شده حجم ذخایر معدنی در این شهرستان هم تا ۱۰۰ میلیون تن می رسد.

کد خبر 42585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha