تنها 5 دهم درصد منابع بانکی کشور در اختیار کردستان قرار دارد

استاندار کردستان گفت: کردستان تنها 5 دهم درصد از منابع بانکی را در اختیار دارد، این منابع در جاهای دیگری از کشور مصرف می شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای هماهنگی بانک های کردستان با تاکید بر افزایش 2 درصدی میزان منابع در اختیار بانک های استان، گفت: بانک های استان در مورد پرداخت تسهیلات در بخش ها مختلف اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کردستان تنها 5 دهم درصد از منابع بانکی را در اختیار دارد، این منابع در جاهای دیگری از کشور مصرف می شود، افزود: با توجه به نیازمندی های استان به منابع مالی، به هیچ وجه منابع بانکی موجود پذیرفتنی نیست و باید افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه مدیران بانک ها باید خود را نماینده استان بدانند و از منافع استان دفاع کنند، اظهار کرد: اگر همکاری های لازم در زمینه جذب اعتبارات وجود نداشته باشد، اتفاق خاصی در پیشرفت استان بدست نخواهد آمد.

زارعی کوشا پرداخت به موقع وام ازدواج را از وظایف و رسالت های مهم سیستم بانکی دانست و ادامه داد: پرداخت وام ازدواج می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات زوج ها در آغاز زندگی مشترک باشد.

وی نظارت جدی مدیران بانک های استان بر عملکرد شعب و کارکنان شاغل در سیستم بانکی استان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: برخورد ناصحیح کارشناس یا مسئول شعبه موجب نارضایتی مردم می شود، بزرگترین وظیفه ما جلب رضایت مردم در همه بخش ها و حوزه ها است.

استاندار کردستان بیان کرد: همراهی دستگاه های نظارتی با دستگاه های اجرایی در راستای پیشبرد بهتر امور و تسریع در خدمت رسانی به مردم قابل تقدیر است.

زارعی کوشا به معافیت مالیاتی برخی از واحدهای بزرگ صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: در حالی این واحدهای صنعتی از خدمات موجود در استان استفاده می کنند که حساب های بانکی شان در خارج از استان است.

وی اظهار کرد: این واحدهای صنعتی باید تا پایان سال نسبت به انتقال حساب های خود به استان اقدام کنند در غیر اینصورت در ارائه خدمات به آنان تجدید نظر خواهیم کرد.

کد خبر 41883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha