اشیای تاریخی هزاره دوم قبل از میلاد در سنندج کشف شد

فرمانده یگان  حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اشیاء تاریخی با قدمت هزاره دوم قبل از میلاد از یک خودرو شخصی در سنندج کشف شد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ رسول مرادی گفت: برابر گزارش دریافتی از کلانتری ۱۶ سنندج به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط اشیاء تاریخی از یک خودرو شخصی، بررسی ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بر این اساس، با هوشیاری نیروهای کلانتری ۱۶ سنندج و پس از متوقف کردن و بازرسی خودرو، چهار قلم شی از جنس مفرغ کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن ها در حدود هزاره دوم قبل از میلاد تخمین زده شده است.

سرهنگ مرادی ادامه داد: در این رابطه ۲ نفر با هویت بومی دستگیر و برای طی شدن مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با قدردانی از دوستداران میراث فرهنگی، نیروهای خدوم و تلاشگر انتظامی و یگان حفاظت اداره کل، یادآور شد: شهروندان و هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، با شماره ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ تماس بگیرند تا با اقدام به موقع، از وقوع جرایم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

کد خبر 41876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha