«نایسر» صاحب سینما شد/افزایش سالن های سینمایی کردستان به 16 سالن

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: با پایان یافتن عملیات ساخت دو سالن سینمایی در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج تعداد سالن های سینمایی در کردستان به 16 سالن رسید.

به گزارش کرد پرس، امین مرادی با اعلام این موضوع گفت: در راستای برنامه های محوری حوزه هنری در خصوص توجه به مناطق کم برخوردار و با همکاری مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان و مساعدت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عملیات ساخت دو سالن سینمایی مجهز به امکانات روز در نایسر به مرحله بهره برداری رسید.

وی افزود: در این پروژه که از ابتدای سال جاری عملیات اجرایی آن اغاز گردید دو سالن سینمایی با تجهیزات و امکانات روز سینمایی از جمله سیستم صوت و تصویر حرفه ای و پرجکش لیزری در سرای محله نایسر در مدت زمان کمتر از یک سال تکمیل و آماده بهره برداری است.

رئیس حوزه هنری کردستان در خصوص زمان آغاز فعالیت این دو سالن اظهار کرد: با هماهنگی به عمل آمده در ایام مبارک دهه فجر با حضور مسئولان استانی و کشوری پخش فیلم در این دو سالن آغاز خواهد شد و همشهریان عزیز در نایسر از امکانات این دو سالن بهره مند خواهند شد.

مرادی ادامه داد: با شروع فعالیت این دو سالن سینمایی تعداد سالن های سینمایی حوزه هنری در استان کردستان به 15 سالن با ظرفیت 1867 صندلی ارتقاء پیدا کرده و سرانه صندلی سینمایی در استان نیز به 2203 صندلی خواهد رسید.

وی توسعه زیر ساخت های فرهنگی و هنری را به عنوان یک ضرورت مهم در استان قلمداد کرد و یادآور شد: با گسترش و توسعه این زیرساخت ها علی الخصوص در مناطق کم برخوردار استان ضمن تقسیم عادلانه امکانات و ارتقاء شاخص های فرهنگی و هنری، بستر اصلی توسعه همه جانبه در استان فراهم می شود.

کد خبر 41754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha