افزایش ۱۱ درصدی تولید اتان در پالایشگاه گاز ایلام

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۱۱ درصدی تولید اتان و ۱۶ درصدی فروش محصولات پنج گانه این شرکت در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، روح اله نوریان با اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شده است، افزود: این مقدار گاز تزریقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تولید و فروش ۹ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی اتان تولید شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد، و فروش آن نیز ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۲۳ درصدی تولید گاز مایع خام در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت فروش گاز مایع خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

نوریان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۹۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است،گفت: از این مقدار ۷۸۱ هزارو ۴۱۱ بشکه بفروش رسیده است.

وی از تولید بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به ذخیره سازی سال گذشته مقدار ۶۳ هزارو ۲۶۱ تن از طریق بورس به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

نوریان به عملکرد این واحد صنعتی در دریافت گاز غنی ورودی اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت گاز غنی ورودی به این پالایشگاه یک میلیارد و ۵۹۶ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به تعهد پالایشگاه در این مدت ۹ درصد بیش از تعهد مصوب خوراک دریافت کرده است.

کد خبر 41744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha