استاندار خواستار خاتمه سریع تر مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه شد

سرویس آذربایجان غربی- پس از انتقادات خبرگزاری کردپرس از وضعیت طرح انتقال آب تصفیه خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه، دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه با تاکید بر اتمام هرچه زودتر این طرح‌ گفت: اعتبارات این طرح تمام و کمال پرداخت شده و هیچ عذری در تاخیر اتمام این پروژه پذیرفتنی نیست و باید در کوتاه ترین زمان خاتمه و به بهره برداری برسد.

به گزارش کردپرس، خبر موکول کردن زمان بهره برداری مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به سال آینده و طرح تناقضات موجود با برنامه های کارگروه ملی احیای دریاچه (افتتاح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه باز هم عقب افتاد!)، سبب شد خبرگزاری کردپرس، به انتقاد از این موضوع بپردازد و بنویسد: «با وجود تخصیص صد درصدی اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور در رابطه با احیای دریاچه ارومیه، مشخص نیست که چرا تکمیل ٧ درصد باقیمانده مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه دو سال باید زمان ببرد؟ آیا اعتبارات تصفیه خانه فاضلاب به این پروژه تعلق نگرفته یا اینکه این پروژه هم همچون تونل انتقال آب به مشکل فنی خورده است که همچنان در انتظار افتتاح است؟!»

در نهایت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، پس از انتشار این مطلب در کردپرس، به تغییر خبر در خروجی سایت خود اقدام و زمان افتتاح پروژه را پایان سالجاری اعلام کرد. زمان افتتاح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه جلو افتاد

در تایید انتقادات مطرح شده در کردپرس، دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه هم از وضعیت اجرایی طرح مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آب آن به دریاچه انتقاد کرد و روز گذشته در جلسه کارگروه استانی احیای دریاچه گفت: اعتبارات این طرح تمام و کمال پرداخت شده و هیچ عذری در تاخیر اتمام این پروژه پذیرفتنی نیست.

محمدصادق معتمدیان درخواست کرد؛ مسئولان امر با تلاش شبانه روزی این طرح را در سریعترین زمان به بهره برداری برسانند.

او با تاکید بر توجه ویژه دولت سیزدهم و شخص آقای رئیس جمهور برای اتمام طرح های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه، افزود: شخص رئیس جمهور محترم پیگیر احیای دریاچه ارومیه به عنوان یک مطالبه عمومی‌ است و در همین راستا مدیران در شان و حد و اندازه دولت و به صورت جهادی وارد میدان شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: منتظر انتقال آب طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه در بهمن ماه هستیم و در همین راستا اگر نیاز باشد باید ۲۴ ساعته کار شود.

معتمدیان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح اصلاح الگوی کشت برای نجات دریاچه ارومیه نیز گفت: طرح‌های نجات دریاچه ارومیه نه تنها باید مانعی برای آسیب رسیدن به معیشت کشاورزان باشد، بلکه معیشت آنان را نیز تقویت کند.

او همچنین اطلاع رسانی روند تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان کم آبر را مهم دانسته و اضافه کرد: به طور مثال، پسته ۴۰ درصد کمتر از سیب آب مصرف می‌کند و ارزش افزوده آن ۱۲ برابر بیشتر از سیب است که همین مورد اگر به درستی به اطلاع کشاورزان برسد، می‌تواند منجر به کاهش مصرف آب و افزایش درآمد کشاورزان شود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه احیای دریاچه بدون مشارکت مردم ممکن نیست، گفت: مراکز خدمات روستایی و رسانه‌ها می‌توانند در آگاهی بخشی به مردم بسیار موثر باشند و در این زمینه جهاد کشاورزی استان فعلانه عمل کند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

کمترین تعامل را با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم/هدر رفت آب در این حوزه بالاست

تنها ۱۸ درصد اراضی کشاورزی مجهز به آبیاری نوین هستند

آذربایجان غربی؛ پر مصرف در حوزه آب کشاورزی و بی برنامه در مدیریت !

شیره جان دریاچه ارومیه را کشیدند!

کد خبر 41730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha