دولت عراق دستور دادگاه فدرال را درباره موضوع نفت و گاز اقلیم متوقف کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رییس دولت اقلیم کردستان اعلام کرد دولت عراق دستور دادگاه فدرال درباره موضوع نفت و گاز اقلیم کردستان را متوقف کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از «باسنیوز»: مسروربارزانی رییس دولت اقلیم کردستان در مصاحبه ای با آژانس خبری رویترز اعلام کرد که دولت عراق متعهد به لغو دستور دادگاه فدرال درباره نفت و گازاقلیم کردستان شده‌است.
دربخش دیگری از مصاحبه وی آمده است که اختلافات دیرینه در خصوص نفت و گاز اقلیم کردستان با دولت بغداد ممکن در چندماه آینده از طریق تصویب قانون نفت و گاز به پایان برسد.
نخست وزیر اقلیم در مورد مشکلات اربیل و بغداد گفت: که این اختلافات زمانی بالاگرفت که در ماه فوریه سال گذشته دادگاه فدرال عراق فعالیت بخش نفت و گاز اقلیم را غیرقانونی اعلام کرد.
مسروربارزانی گفت:«آنچه که بر سر آن با دولت عراق به توافق رسیدیم این است که تا زمان تصویب قانون نفت و گاز تمامی فشارهای موجود بر سر دولت اقلیم کردستان برداشته شود»
هر آنچه که برای رسیدن به توافق با دولت بغداد لازم است را مسروربارزانی به رویترز اعلام کرد و گفت: در طی چندماه آینده این توافقات صورت می‌گیرند. و زمان لازم برای این منظور را ۶ماه تعیین کرد.
درباره درآمدهای نفتی شرکتهای نفتی که در اقلیم کردستان فعالیت می‌کنند مسروربارزانی اعلام کرد: دولت اقلیم کاملا خود را متعهد به پرداخت هزینه‌های مالی به این کمپانیها دانسته و تمامی بدهی‌های دولت اقلیم را پرداخت می کند.
نخست وزیر در مورد لایحه قانون بودجه سال ۲۰۲۳ عراق گفت:«یکی از عوامل تاثیرگذار توافق با دولت عراق در مورد لایحه قانون بودجه، کمک به پرداخت معوقات درامدهای شرکتهای نفتی و مشکلات ناشی از عدم پرداخت حقوق کارمندان است»

کد خبر 41729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha