هدف از کشتار شهروندان اقلیم کردستان دزدی بوده است

سرویس ترکیه - دادستان ماردین مدعی شد که هدف حمله کنندگان به شهروندان اقلیم کردستان، دزدی بوده است. 

به گزارش کردپرس، اکرم ییلدیز دادستان عمومی ماردین، در سخنانی شبهه برانگیز هدف عاملان حمله مسلحانه به خودروی حامل شهروندان اقلیم کردستان را، «سرقت» اشیای قیمتی آنها اعلام کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، در حالی که سه روز از حمله مسلحانه به 5 شهروند اقلیم کردستان و کشته شدن آنها در ماردین می گذرد، هنوز هیچ اطلاع رسانی دقیقی از سوی مسئولان درباره این حادثه صورت نگرفته است.

اکرم ییلدیز دادستان ماردین در حالی هدف حمله کنندگان به خودروی حامل شهروندان اقلیم کردستان را «سرقت» توصیف کرده است، که هیچ کدام از اشیای قیمتی داخل خودرو به سرقت نرفته اند. حتی کسی دست به چمدان های مسافران اهل اقلیم نزده است.

از میان 6 مظنون به این حمله مسلحانه تا کنون 4 نفر به دلیل نبودن ادله کافی برای ارتکاب جرم آزاد شده اند و تنها دو نفر همچنان در بازداشت به سر می برند. در حالی که یکی از این دو نفر گناه را به گردن دیگری انداخته و هدف او از حمله به این خودرو را سرقت اعلام کرده و به همدستی با او اعتراف کرده است، دیگری که اثر انگشت او روی ماشه وجود دارد، به کلی این اتهام را رد کرده و نسبت به این حادثه اعلام بی اطلاعی کرده است.

تنها موضوعی که تا کنون از پرونده به دست خبرنگارها رسیده این است که حمله کنندگان شب حادثه پس از تعقیب خودروی پلاک عراقی، به بهانه این که خودروی آنها پنچر شده است، آن را در راه متوقف کرده و پس از پیاده شدن دست به تیراندازی و کشتار آنها زده اند.

تصویر متعلق به هندرین عبدالله صالح (39 ساله)، وحده حیدر جاسم (63 ساله)، عبدالله صالح مصطفی (69 ساله)، چیمن شاهین خالد (75 ساله) و احمد جلال الدین ابراهیم (45 ساله) قربانیان حمله مسلحانه ماردین است. خانواده این افراد هدف آنها از سفر به ترکیه را «دریافت خدمات درمانی» اعلام کرده اند.

کد خبر 41719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha