مرزبانان و نیروهای داوطلب جدید عراقی هنوز  در نوار مرزی عراق با ایران مستقر نشده اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو  اتحادیه میهنی کردستان  از عدم  استقرار  مرزبانان و نیروهای داوطلب جدیدعراقی  در نوار مرزی با ایران خبرداد.

به گزارش کردپرس ، غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» با بیان اینکه وزارت کشور عراق درها را برای ثبت نام داوطلبان برای پیوستن آنها به نیروهای گارد مرزی باز گذاشته و تعداد داوطلبان به 30000 نفر رسیده ، اما تاکنون اعزام آنها آغاز نشده است ، گفت:نیروهای نظامی کمکی از سوی عراق برای استقرار در نوار مرزی اقلیم کردستان با ایران اعزام شده اند، زیرا نیروهایی که در آنجا حضور دارند به دلیل طولانی بودن مرزهای عراق با ایران ناکافی هستند.

گفتنی است که عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق اخیرا" در مصاحبه ای مطبوعاتی گفته بود که تصمیمی برای کنترل مرزهای ایران و ترکیه و اتخاذ تدابیری برای کنترل این مرزها اتخاذ شده و مبالغی برای ایجاد پاسگاه‌ها، نصب دوربین‌ها و برج‌های مراقبتی اختصاص داده شده است.

الشمری با بیان اینکه «مرزهای عراق خط قرمز است و ما نقض مرزها را تحمل نخواهیم کرد و به اتفاق همه کشورهای منطقه به دنبال جلوگیری از نفوذ به این مرزها و قاچاق هستیم، خاطرنشان کرده بود که اکنون بیش از 6000 پلیس در پاسگاه های مرزی ایران و ترکیه در اقلیم کردستان حضور دارند. »

کد خبر 41663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha