حفظ آثار تاریخی در اولویت است/حوزه باستان شناسی در کردستان تقویت می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: حفظ و حراست از آثار تاریخی و باستانی استان وظیفه همگانی و از اولویت های كاری این اداره در اجرای طرح های پژوهش محور به ویژه بخش باستان شناختی حوزه میراث فرهنگی است.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد در نشست با معاون میراث فرهنگی، پیشکسوتان و کارشناسان باستان شناسی اداره کل، گفت: استان کردستان به واسطه پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی که دارد آثار و محوطه های تاریخی بسیاری را از دوران پارینه سنگی تا ادوار متاخر را در خود جای داده است.

وی اظهار کرد: باید همه تلاش کنیم آنچه که از گذشتگان باقیمانده را نگهداری و مانند یک امانت به نسل های بعدی انتقال دهیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از تقویت بخش پژوهش های باستان شناسی در استان خبر داد و افزود: با تقویت این حوزه قصد داریم تا به شیوه ای هدفمند از علم باستان شناسی در راستای شناخت بهتر از پیشینیان و دراستای تقویت و بهره گیری از تجربیات گذشتگان و در راستای اعتلای فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم قدم برداریم و تشکیل چنین جلساتی لازمه شناخت و توسعه استان خواهد بود.

مهرزاد همچنین از ساماندهی زیرساخت های باستان شناسی به ویژه بانک سفال و آرشیو مطالعات این بخش در استان خبر داد و ادامه داد: امیدواریم با بروزرسانی اطلاعات، هماهنگی، وحدت رویه و هم سو کردن فعالیت ها، علاوه بر تهیه اطلس باستان شناسی چشم انداز روشنی را در این حوزه ترسیم کنیم.

کد خبر 41623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha