مشتاقانه منتظریم که بودجه عادلانه ای به اقلیم اختصاص داده شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو حزب دمکرات کردستان با تاکید بر ادامه تفاهمات در خصوص سهم بودجه  اقلیم کردستان از بودجه عمومی سال جاری عراق ، از توافق  بین بغداد – اربیل برای اعطای سهم عادلانه ای  به اقلیم خبر داد و پیش بینی کرد که  این سهم بیش از 14 درصد خواهد بود.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «موازین نیوز» شریف سلیمان در مصاحبه ای مطبوعاتی ، گفت: رئیس اقلیم کردستان دارای یک طرح راهبردی روشن و فراگیر برای حل همه مشکلات باقی مانده بین دو حزب بویژه در رابطه با دولت اقلیم و درآمدها و همچنین اتحاد و یکپارچگی بین نیروهای پیشمرگ است.

شریف با بیان اینکه تفاهمات در خصوص سهم بودجه اقلیم کردستان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ازهنگام امضای تفاهم نامه مدیریت کشور، مقرر شد در سال جاری سهمی عادلانه به اقلیم اختصاص داده شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مشکل استحقاقات اقلیم کردستان از جمله بودجه و همچنین موضوع حضور آوارگان درمدت بیش از 8 سال در اقلیم و مناطق مورد مناقشه و حقوق نیروهای پیشمرگ و کارکنان هنوز حل نشده است، افزود: «سهم بودجه اقلیم کردستان بیش از 14 درصد خواهد بود و ما مشتاقانه منتظریم که بودجه عادلانه ای به اقلیم اختصاص داده شود.»

کد خبر 41619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha