بیکاری، داعش و وضعیت اقتصادی ۱۳۵ هزار شهروند اقلیم را روانه خارج از کشور کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- انجمن مهاجران بازگشته از اروپا در سراسر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که ۱۳۵ هزار شهروند اقلیم طی 8 سال گذشته از این منطقه مهاجرت کردند.

به گزارش کردپرس با نقل از میدل است نیوز، «انجمن مهاجران بازگشته از اروپا در سراسر اقلیم کردستان عراق» اعلام کرد که نزدیک به 135 هزار نفر طی 8 سال گذشته از اقلیم کردستان مهاجرت کردند.

بنابر آمارها و اطلاعات منتشر شده از سوی این انجمن، اکثر مهاجران، جوانان بودند و نبود فرصت شغلی و شرایط بد شهروندان در اقلیم از جمله عوامل اصلی مهاجرت از اقلیم کردستان است.

آمارها نشان می دهد که به علت بهبود وضعیت در اقلیم از سال 2011 تا 2014، مهاجرت معکوس به اقلیم کردستان صورت می گرفت به گونه ای که حدود 37 هزار مهاجر به اقلیم کردستان بازگشتند اما ظهور داعش و بحران های دیگر در اقلیم، معادله را تغییر داده است.

این انجمن در آمارهایش اشاره می کند که اختلال گسترده ای در توازن شمار مهاجران زن و مرد وجود دارد به گونه ای که بسیاری از مهاجران مرد هستند که ممکن است این مساله در آینده به یکی از مشکلات اقلیم کردستان تبدیل شود.

«انجمن مهاجران بازگشته از اروپا به سراسر اقلیم کردستان»، اشاره کرد که پیشتر پیش نویس قانون و پیشنهادهایی به پارلمان اقلیم کردستان درخصوص دلایل مهاجرت و ایجاد سازوکاری برای از بین بردن این پدیده داده شد اما این تلاش ها با شکست مواجه شد.

کد خبر 41612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha