دیدار رئیس جمهور عراق و مسرور بارزانی در داووس/ اختلاف احزاب کرد اقلیم مهمترین محور گفتگوها

سروسس عراق و اقلیم کردستان- رئیس جمهور عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان طی دیداری در حاشیه نشست داووس بر ضرورت رفع اختلافات احزاب حاکم اقلیم کردستان تاکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل است نیوز، بر اساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق، «عبداللطیف رشید» در محل اقامت خود در داووس با «مسرور بارزانی» رئیس دولت اقلیم کردستان عراق، دیدار کرد.

در این دیدار تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق بررسی شد و لطیف رشید بر ضرورت هم‌بستگی و یکپارچگی ملت عراق در برابر چالش‌ها تأکید کرد.

بیانیه ریاست جمهوری عراق افزوده که در این دیدار «سوءتفاهم پیش‌آمده میان نیروهای سیاسی کرد» نیز بررسی شد و رئیس جمهور بر ضرورت تمرکز بر حل مشکلات و اولویت دادن به منافع شهروندان اقلیم تأکید کرد.

وی خواستار اولویت دادن به منافع ملی در همه مسائل مورد اختلاف و ایجاد راه‌حل‌هایی در سایه قانون اساسی کشور شد و بر اهمیت تصویب قانون نفت و گاز برای تحقق عدالت و شفافیت در توزیع ثروت‌های ملی تأکید کرد.

بارزانی نیز بر ضرورت گفت‌وگوی جدی برای حل اختلافات نیروهای سیاسی و نیز بر اهمیت رسیدن به تفاهماتی که موجب تقویت وحدت ملت عراق شود تأکید کرد.

طرفین همچنین بر ضرورت بازتاب دادن پیشرفت‌های حاصل و ثبات به دست آمده در شهرهای عراق در نشست‌های بین‌المللی از جمله نشست داووس تأکید کردند.

کد خبر 41610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha